دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تعمیر ccd دوربین سونی

دوربین های عکاسی برای ثبت و ذخیره تصاویر بهینه سازی شده اند. این دستگاه ها از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که کارکرد صحیح تمامی آن ها موجب عملکرد کامل و بی نقص دوربین می شود. در دوربین های عکاسی نسل جدید برخلاف مدل های قدیمی از فیلم عکاسی استفاده نمی شود و قطعه ای به نام ccd جایگزین آن شده است.

این قطعه نوعی سنسور بوده که مانند فیلم های قدیمی به نور نیز حساس است. خرابی ccd دوربین سونی به شدت بر روی عکس ها تاثیر گذاشته و کیفیت آن ها را پایین می آورد. بنابراین باید سریعا نسبت به تعمیر ccd دوربین سونی اقدام کرد. در این مقاله به ارائه توضیحات کاملی پیرامون این مساله پرداخته ایم.

نحوه تعمیر ccd دوربین سونی

دوربین های عکاسی بسیار حساس بوده و از قطعات پیچیده ای تشکیل شده اند. Ccd دوربین sony جزو قطعات ثابت دستگاه است. این بدان معنی است که احتمال خرابی ccd دوربین سونی کم بوده و معمولا نیاز به تعمیر ندارد. اما به هر حال گاهی ممکن است این قطعه دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر پیدا کند.

در مورد تعمیر ccd دوربین سونی نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که تعمیر این قطعه حتما باید توسط تکنسین های ماهر و با تجربه و با استفاده از ابزارآلات مناسب و به روز انجام شود تا از بروز صدمات احتمالی بعدی جلوگیری شود. کاربران عزیز می توانند برای تعمیرات دوربین عکاسی sony خود به نمایندگی سونی مرکز سخت افزار ایران مراجعه کرده و درخواست خود مبنی بر تعمیر دوربین را ثبت کنند.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه عکس را از کارت حافظه فرمت شده بازیابی کنیم؟

علل خرابی ccd دوربین سونی

همانطور که در بالا اشاره شد ccd قطعه ای ثابت بوده و نسبت به بقیه قطعات امکان خرابی آن کمتر است. اما از آن جا که این قطعه بسیار حساس است به دلایل مختلفی ممکن است کاربر با مشکل خرابی این قطعه در دوربین sony مواجه شود. از این رو نگهداری صحیح از دوربین در این مرد نیز بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال سرمای زیاد، حرارت بالاتر از حد مجاز، ضربه و عواملی از این دست می توانند موجب خرابی ccd دوربین سونی شده و کاربر را با مشکلات زیادی رو به رو کند.

پس کاربران عزیزی که از دوربین های عکاسی علی الخصوص دوربین های sony استفاده می کنند برای جلوگیری از خرابی و در نتیجه تعمیر ccd دوربین سونی لازم است نسبت به نگهداری از دوربین دقت لازم را مبذول فرمایند و از نزدیک کردن دوربین به آتش، استفاده از آن در دماهای بالاتر یا پایین تر از حد تحمل دوربین و ضربه به آن جلوگیری کنند.

انواع ccd در دوربین های sony

در بین کارشناسان قطعه ccd به قلب دوربین معروف است چرا که کارکرد تمام قسمت های دوربین به نوعی به عملکرد صحیح این قطعه بستگی دارد. نام آن مخفف حروف اول کلمات charge- coupled device است و نوعی سنسور برای ثبت تصاویر با شفافیت بالا است. در دوربین های مختلف انواع متفاوتی از ccd یه کار برده می شوند که عبارتند از:

فول فریم یا full frame: در این نوع از ccd در بازتابش نور تمامی نقاط ccd برای فوتون های ورودی مورد استفاده قرار می گیرند و در تصویر برداری های فول فریم استفاده می شوند. در مورد تعمیر ccd دوربین سونی که از نوع فول فریم است باید توجه داشت که به دلیل اینکه این پیکسل ها مربع شکل هستند امکان تخریب تصاویر بسیار بسیار پایین و نزدیک صفر می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   لنز دوربین FE 400 mm F2.8 GM OSS

Ccd های فریم ترنسفر یا frame transfer ccd: این نوع از ccd در سرعت بالا و زمانی که بازه تابش نور بسیار کم است کاربرد دارند. از جمله مزایای این ccd ها می توان به کارکرد بدون شاتر ، سرعت فریم بالا و QE بالا اشاره کرد. در مقاله مربوط به تعمیر شاتر دوربین سونی هم به این موارد بیشتر پرداخته شده است.

اینترلاین یا interline ccd: این نوع از ccd به کار رفته در دوربین های عکاسی سونی بسیار حساس بوده و در هنگام خرابی ccd دوربین سونی از این نوع باید نسبت به انجام تعمیرات آن به دست تکنسین های مجرب حساسیت خاصی مبذول داشت. مناسب ترین موارد استفاده از این نوع از ccd ها در موارد پرسرعت VIS_NIR با شدت سیگنال متوسط تا زیاد است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 10 =