دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

7 راه مهم برای حفاظت از لنز دوربین

1.فیلتر ضد اشعه فرابنفش بر روی لنز نصب کنید

روش حفاظت از لنز دوربین یکی از بهترین راه های برای حفظ لنز دوربین سونی در برابر عواملی محیطی مانند گردوخاک، خط افتادن و شکستگی، فیلتر UV است؛ علاوه بر آن از ورود پرتو های مضر فرابنفش به داخل دوربین جلوگیری نموده و با اینکار نه تنها باعث افزایش کیفیت عکس های ثب شده میگردد بلکه از سیستم های داخلی دوربین در برابر اشعه یو وی محافظت می نماید. امروزه عکاسان حرفه ای ازفیلتر های یو وی جهت رفع مشکلات عکاسی در شرایط آب و هوایی خاص مانند ارتفاعات استفاده می کنند، که از جمله این مشکلات می توان به شبح وارگی و نور آبی اشاره کرد.

روش حفاظت از لنز دوربین
روش حفاظت از لنز دوربین

2.استفاده از دمنده هوایی برای تمیز کردن لنز

یکی از دلایل شایع ایجاد خش بر روی لنز، پاک کردن ذرات ریز گرد و خاک به وسیله دست یا دستمال نامناسب بوده، به همین دلیل ابزاری به نام دمنده هوایی طراحی گردیده، تا علاوه بر تمیز کردن سریع تر و راحت تر لنز دوربین، مانع آسیب های احتمالی به لنز دوربین شود؛ بنابراین استفاده از دمنده هنگام عکاسی در طبیعت یک ضرورت محسوب شده، چون برای حفظ کیفیت عکس های خود، مدام باید ذرات ریز نشسته بر روی لنز را پاک نمایید.

3.قلم موهای مخصوص لنز دوربین

دیگر ابزار مناسب برای پاک کردن جلوی شیشه لنز و همچنین اطراف آن، از ذرات ریز غبار قم موهای مخصوص می باشد، در طراحی این براش ها نوعی موی نرم بکار رفته، تا خود آسیب بیشتری به لنز وارد نکرده و به دلیل تراکم بالای موها میتوان کوچکترین ذرات را از روی لنز تمیزنمود.

این مطلب را از دست ندهید   بازیابی داده های از دست رفته پس از تعمیر SD کارت

4. قلم های دوسر پاک کننده لنز

وجود یک سر کربن دار در این نوع قلم ها باعث برتری آن نسبت به دمنده ها هوایی یا براش ها شده؛ بسیاری از ذرات نشسته بر روی لنز یا اثر انگشت را نمی توان از طریق دمنده یا قلم مو پاک کرد، اما سر کربن دار قلم لنز به خوبی این کار را انجام می دهد.

سرکربن دار این  قلم ها به دلیل ناکارآمدی براش ها در پاک کردن اثر انگشت طراحی گردیده، البته سر دیگر قلم برس کوچکی تعبیه شده که عملکردی شبیه براش ها داشته در نتیجه تبدیل به جایگزین مناسب تری نسبت به قلم موها  می باشد.

روش حفاظت از لنز دوربین
روش حفاظت از لنز دوربین

5.از پارچه های ساخته شده مخصوص لنز دوربین کمک بگیرید

دستمال های لنز یکی از ابزار های مهم و ضروری بوده که باید همیشه در کیف دوربین به همراه داشته باشید؛ نوع بافت بکار رفته در این دستمال ها باعث شده به راحتی اثر انگشت یا گردو غبار را برطرف نماید. امروزه پارچه هایی از جنس های مختلفی مانند میکر وفیبر یا موسیلین در بازار وجود دارد که کیفیت متفاوتی با یک دیگر داشته و بهتر است قبل از خرید با یک فرد مجرب مشورت نمایید.

6.لنز را دستمال مرطوب تمیز کنید

حلال های تمیز کننده لنز به کار رفته در دستمال های مرطوب، آن را به ابزاری مناسب برای پاک کردن لکه های سخت مانند قطرات روغنی، تبدیل نموده؛ علاوه بر آن دستمال های مرطوب برعکس نوع قبلی، قابل شستشو نبوده و می توان تنها یک بار از آن استفاده کرد. این دستمال ها هنگام مسافرت بسیار کاربردی هستند و راحت و سریع در هر مکان و شرایطی می توان از آن  برای تمیز کردن لنز کمک گرفت.

این مطلب را از دست ندهید   لنز دوربین FE 24mm F1.4 GM

7. بسته های ژله ای خشک کن

رطوبت یکی از عو.امل آسیب رسان به لنز دوربین ها می باشد و ژل سیلیکای موجود در این بسته ها با جذب رطوبت داخل کیف دوربین از لنز محافظت می نماید؛ البته باید هر 6 ماه اقدام به تعویض بسته های ژله ای نمایید چرا که به مرور با جذب رطوبت اشباع شده و و بعد از مدتی قابلیت خود را از دست می دهد؛ این بسته ها یک بار مصرف نبوده پس آن ها را دور نریزید. پودر خشک داخل بسته های ژله ای پس از جذب رطوبت تغییر رنگ داده که می توان با گرم کردن دوباره به حالت قبل برگرداند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 6 =