دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه می توان از دوربین محافظت کرد

بزرگترین مشکل عکاسی این است که دوربین هم شکننده است و هم گران. این بدان معنی است که شکستن و به طور بالقوه دردناک است. بیایید به برخی از راه های محافظت از دوربین و لنزهای خود در برابر برآمدگی ها، زوزه ها و زندگی روزمره نگاهی بیندازیم.

انتظارات واقع بینانه ای برای تجهیزات دنده خود داشته باشید

دوربین های الکترونیکی هستند. اگر آنها را خیس کنید، و روز بدی خواهید گذشت. به همین ترتیب، لنزها کاملاً پر از شیشه هستند. با این گفته همه دنده های دوربین یکسان نیستند. دوربین ها و لنزهای ساخته شده برای حرفه ای ها، مانند لنزهای سری L Canon، تمایل دارند که بیشتر از عکس گرفتن استفاده کنند. آنها از تمام سازه های فلزی استفاده می کنند و از واشر لاستیکی برای آب و هوای همه چیز استفاده می کنند. اگر می دانید در موقعیت های تهاجمی مانند، مثلاً وقتی اسکی یا بیابان هستید، از دوربین خود استفاده می کنید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که از دوربین محافظت ویژه داشته باشید.

همیشه دوربین خود را به بدن متصل کنید

راز محافظت از دوربین شما در برابر قطره بسیار ساده است: دوربین شما هرگز نباید از ارتفاع بلندی که می تواند به آن آسیب برساند، مستقیماً روی زمین بیفتد. در عوض، باید همیشه با بند دوربین به بدن شما وصل شود. به محض اینکه دوربین از کیف شما خارج شد، بند خود را قرار دهید. پس از خاموش شدن بند، دوربین در کیف شما برمی گردد. آن حداکثر را دنبال کنید و دوربین شما نمی تواند سقوط کند.

این مطلب را از دست ندهید   دوربین سونی RX100 IV

محصولات Peak Design بسیار معروف هستند. آنها بین تسمه های بدی که با دوربین ها و هیولا های حرفه ای دیوانه وجود دارد که به شما اجازه می دهند دوربین های دارای دو دستی داشته باشند، به خوبی می نشینند.

چرخ دنده خود را در کیف مناسب نگه دارید

پرتاب دوربین شل شده به کوله پشتی معمولی، مشکلی برای شما ایجاد می کند. اگر در اثر لگد زدن، ضربه و یا ضربات گاهگاهی آسیب نبیند، تقریباً مطمئناً درپوشهای لنز خسته می شوند تا لنزهای شما خراشیده یا گرد و غبار وارد شوند. با فشار، می توانید با پیچیدن دوربین خود فاصله بگیرید. در ژاکت یا چیزی، و سپس آن را با دقت در انتهای آن قرار دهید. اما به طور جدی، بهتر است به هیچ وجه این کار را نکنید.

در عوض، شما باید یک کیف دوربین اختصاصی یا حداقل یک محفظه دوربین اختصاصی تهیه کنید تا بتوانید کیف فعلی خود را قرار دهید. این کیف ها دارای تقسیم کننده های قابل تنظیم می باشند که دنده دوربین شما را از هم جدا کرده و حرکت آن را متوقف می کند. این بدان معناست که حتی اگر تصادف بزرگی در اسکی داشته باشید، احتمالاً خوب نخواهد بود.

در تغییر لنزها بسیار مراقب باشید

تغییر لنزها یکی از مواقعی است که باید بیشترین دقت را داشته باشید. این زمانی است که شما به احتمال زیاد لنز را رها کرده یا گرد و غبار در دوربین خود می گیرید.

اگرچه اطمینان از لنزهای خود را رها نمی کنید، غیرممکن است، می توانید میزان سقوط آنها را به حداقل برسانید. در صورت امکان لنزها را هنگام قرار دادن تمام دنده های خود روی یک میز تغییر دهید. اگر در محل کار خود قرار ندارید، زمین را جمع کنید و از زمین به عنوان جدول استفاده کنید. در هر صورت، هرگز هیچ عنصر لنز را مستقیماً روی سطح خود قرار ندهید. درپوش لنز را ابتدا قرار دهید.

این مطلب را از دست ندهید   عدم روشن شدن DSLR

اگر باران می بارد، گرد و غبار زیادی در هوا وجود دارد، یا هر چیز دیگری که می تواند داخل دوربین یا لنز شما باشد، لنزهای خود را تغییر ندهید. اگر کاملاً به دلیل نیاز به تعویض لنزها برای به دست آوردن کاملترین عکس در جهان، مجبورید این کار را انجام دهید، این کار را در زیر کت یا کیف خود انجام دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هفت =