دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ریکاوری کارت SD. کارت های SD به طور گسترده ای برای ارائه فضای ذخیره سازی گسترده در دستگاه های تلفن همراه و دوربین های دیجیتال استفاده می شوند. آنها ممکن است حاوی تصاویر غیرقابل جایگزینی باشند که ارزش احساسی زیادی برای کاربر دارند. متأسفانه، تصاویر یا فایل‌های روی کارت SD می‌توانند ناگهان ناپدید شوند یا سهوا حذف شوند. اگر داده های مهم روی کارت وجود داشته باشد، این می تواند منجر به استرس و ناامیدی زیادی شود. در این مقاله بهترین راه برای بازیابی فایل های پاک شده از کارت SD را بررسی خواهیم کرد.

ریکاوری کارت SD

نحوه بازیابی فایل ها از کارت های SD در رایانه ویندوز

نرم افزار بازیابی اطلاعات روشی مناسب برای بازیابی فایل های پاک شده از کارت SD ارائه می دهد. به عنوان مثال، Disk Drill Memory Card Recovery ابزار مناسبی برای بازیابی اطلاعات حذف شده از کارت SD است. می تواند فایل های از دست رفته شما را با چند کلیک بازیابی کند. این مراحل را برای بازیابی فایل ها در رایانه های ویندوزی با استفاده از نرم افزار بازیابی اطلاعات Disk Drill دنبال کنید.

  • Disk Drillرا برای ویندوز بر روی دستگاه خود دانلود و نصب کنید. از آنجایی که در حال بازیابی اطلاعات از یک کارت SDهستید، می توانید از هارد دیسک اصلی رایانه خود برای دانلود و نصب استفاده کنید.
  • کارت SD را از طریق کارتخوان داخلی یا خارجی به دستگاه وصل کنید.
  • Disk Drillرا اجرا کنید و کارت SDرا از لیست دیسک برنامه انتخاب کنید. برای شروع اسکن، روی دکمه جستجوی داده های از دست رفته کلیک کنید.
  • فایل‌های یافت شده را که به‌عنوان تصاویر، ویدیو، صدا، اسناد، بایگانی و فایل‌های دیگر طبقه‌بندی می‌شوند پیش‌نمایش کنید تا بتوانید به سرعت به نوع فایلی که به آن علاقه دارید پیمایش کنید.
  • فایل‌هایی را که می‌خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید و مکان امنی را انتخاب کنید که در آن داده‌های بازیابی شده که روی کارت SD آسیب‌دیده نیست ذخیره شوند. این از خراب شدن یا بازنویسی داده ها در طول فرآیند بازیابی جلوگیری می کند.
  • روی دکمه Next کلیک کنید و به نرم افزار اجازه دهید فایل های شما را در محل ذخیره سازی تعیین شده بازیابی کند.
این مطلب را از دست ندهید   نرم افزار بازیابی عکس دوربین دیجیتال

نحوه بازیابی فایل های کارت SD در رایانه مک

از روش زیر برای بازیابی فایل های پاک شده در مک با نرم افزار بازیابی اطلاعات Disk Drill استفاده کنید.

  • Disk Drillرا برای مک دانلود و نصب کنید. از آنجایی که در حال بازیابی اطلاعات از یک دستگاه ذخیره سازی خارجی هستید، انجام دانلود و نصب بر روی دیسک اصلی مک خود بی خطر است.
  • کارت SD را که داده های خود را از دست داده است با کارت خوان یا با وصل کردن دوربین یا دستگاه حاوی کارت به Mac خود وصل کنید.
  • Disk Drillرا اجرا کنید و Data Recoveryرا از پنل سمت چپ انتخاب کنید. کارت SDرا که می خواهید بازیابی کنید از لیست دستگاه های موجود انتخاب کنید.
  • روی دکمه جستجوی داده های از دست رفته کلیک کنید تا روند اسکن آغاز شود. به‌طور پیش‌فرض، ابزار از همه الگوریتم‌های خود به ترتیب بهینه استفاده می‌کند که کامل‌ترین نتایج بازیابی را ارائه می‌دهد.
  • پیش نمایش فایل های یافت شده توسط Disk Drill با جستجو در نتایج اسکن که بر اساس نوع فایل طبقه بندی شده اند.
  • فایل هایی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید و روی دکمه Recover کلیک کنید.
  • یک مکان ذخیره سازی جدید برای ذخیره آنها تعیین کنید. از استفاده از کارت SD اصلی خودداری کنید، در غیر این صورت خطر بازنویسی داده‌هایی را که می‌خواهید در طول فرآیند بازیابی بازیابی کنید، وجود دارد. روی دکمه Next کلیک کنید تا مراحل بازیابی کامل شود و فایل‌های انتخابی به مکان ذخیره‌سازی جدید خود بازیابی شوند.

به برنامه اجازه دهید مراحل اسکن خود را کامل کند. در صورت نیاز می توانید اسکن را مکث کرده و بعداً آن را از سر بگیرید. پس از انجام بازیابی با Disk Drill، باید فایل‌های ارزشمند خود را در جایی که می‌خواهید بازگردانید.

این مطلب را از دست ندهید   تمیز کردن سنسور

پیدا کردن فایل های گم شده در کارت SD

ممکن است فایل ها یا پوشه هایی که به دنبال آن هستید هنوز وجود داشته باشند و به دلایلی آنها را از دست داده باشید. در اینجا برخی از مشکلات رایج وجود دارد که ممکن است به نظر برسد که فایل ها از کارت حافظه شما حذف شده اند:

  • از امکانات جستجو در هر دستگاهی که کارت به آن وصل شده است، استفاده کنید، زمانی که فایل‌ها ظاهراً ناپدید شدند. هر دستگاه دیجیتال، از جمله رایانه، تلفن هوشمند، دوربین دیجیتال و تبلت شما، ظرفیت جستجوی داده‌های موجود در حافظه خود را دارد. برای بررسی دقیق فایل‌های موجود در دستگاهتان وقت بگذارید. این امکان وجود دارد که قبلاً فایل را از دست داده باشید یا با نام دیگری به دنبال آن بوده باشید. اگر خوش شانس باشید، سفر در اینجا با کشف داده های از دست رفته به پایان می رسد.
  • فایل های مخفی را فعال کنید تا توسط سیستم عامل شما نمایش داده شود. گاهی اوقات، وقتی کارت SD را به رایانه خود وصل می کنید، ممکن است سیستم عامل نتواند فایل ها را ببیند. شاید آنها توسط یک ویروس مخفی شده باشند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را دوباره قابل مشاهده کنید. جزئیات خاص به دستگاه و سیستم عامل شما بستگی دارد.

امیدوارم یکی از این تکنیک ها جواب داده باشد و دوباره به فایل های خود دسترسی داشته باشید. اگر نه، برای بازیابی اطلاعات حذف شده از کارت SD به مرحله بعدی بروید.

این مطلب را از دست ندهید   لنز دوربین FE 24mm F1.4 GM

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: 5 ابزار رایگان بازیابی کارت SD در سال 2023

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 18 =