دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در هنگام تلاش برای دسترسی به داده های ذخیره شده در کارت حافظه SD/حافظه خود به دلیل خراب بودن مشکل احساس می کنید؟ برای رفع این مشکل سخت تلاش می کنید؟ اگر بله، این مقاله برای شما مفید خواهد بود. در اینجا ما چند راه حل ممکن را برای حل نحوه تعمیر کارت های SD خراب و بازیابی اطلاعات از آنها جمع آوری کرده ایم.

راه حل 1: کارت حافظه را به دستگاه دیگری وصل کنید

در برخی موارد خاص، برخی از دستگاه‌ها کارت شما را نمی‌خوانند یا فقط ناسازگار می‌شوند. در چنین شرایطی، سعی کنید کارت خود را به دستگاه دیگری مانند رایانه شخصی، تلفن دیگر، دوربین و غیره متصل کنید. این ممکن است به شما کمک کند کارت حافظه خود را به رایانه شخصی متصل کنید و امیدواریم کارت حافظه شما به درستی کار کند.

راه حل 2: نام نامه درایو کارت را تغییر دهید

در برخی موارد، رایانه شما نمی تواند حرف درایو مانند D:، E:، F: را به رسانه ذخیره سازی شما اختصاص دهد. و به همین دلیل فایل های ذخیره شده روی آن قابل دسترسی نیستند.

برای حل این مشکل، فقط نام حرف درایو را به دستگاه خود تغییر دهید.

در اینجا مراحل را برای تعمیر کارت SD خراب با تغییر حرف درایو دنبال کنید:

  • کارت حافظه خود را به رایانه شخصی خود وصل کنید.
  • روی “This PC/My Computer” راست کلیک کرده و روی “Manage” کلیک کنید.
  • در سمت چپ روی “Disk Management” کلیک کنید.
  • اکنون بر روی کارت خراب خود کلیک راست کرده و سپس روی “Change Drive Letter and Paths” کلیک کنید.
  • اکنون نام حرف درایو را از لیست کشویی تغییر دهید و روی OK کلیک کنید.

راه حل 3: تعمیر کارت حافظه خراب با استفاده از دستور CMD

اگر قادر به حذف یا انتقال فایل ها از کارت حافظه نیستید، ممکن است کارت SD شما خراب شده باشد. برای رفع این مشکل، می توانید گزینه دستور CMD را امتحان کنید. این به شما کمک می کند تا کارت SD خود را بخوانید و به داده های آن دسترسی پیدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   لنز دوربین FE 35 mm F1.8

نحوه تعمیر کارت های SD خراب با استفاده از گزینه CMD

  • کارت حافظه خراب را در کارتخوان قرار دهید و آن را به رایانه شخصی ویندوز وصل کنید.
  • در رایانه شخصی خود، روی START کلیک کنید، “CMD” را در نوار جستجو تایپ کنید و ENTER را بزنید. یک پنجره خط فرمان جدید باز می شود.
  • حالا دستور زیر را تایپ کنید: “chkdsk /X /f H:” یا “chkdsk H: /f” و ENTER را بزنید. در اینجا باید H: را با نام حرف کارت خود جایگزین کنید.

این دستور به دنبال خرابی در کارت می شود و در صورت یافتن آن را برطرف می کند. در صورت تکمیل موفقیت آمیز، می توانید فایل های ذخیره شده با کارت را بررسی کنید و به راحتی می توانید دوباره از آن استفاده کنید.

راه حل 4: فرمت کارت حافظه با استفاده از گزینه CMD

فرمت کردن کارت حافظه ممکن است به شما کمک کند تا کارت حافظه خراب را تعمیر کنید. بنابراین، برای اینکه بدانید چگونه کارت حافظه خراب را فرمت کنید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک کارت حافظه خراب را در یک کارت خوان قرار دهید و آن را به رایانه شخصی ویندوز وصل کنید.
  • در رایانه شخصی خود، روی START کلیک کنید، “CMD” را در نوار جستجو تایپ کنید و ENTER را بزنید. یک پنجره خط فرمان جدید باز می شود.
  • حالا دستور زیر را تایپ کنید: “FORMAT D:/FS:FAT32/x” و ENTER را بزنید. در اینجا باید D: را با نام حرف کارت خود جایگزین کنید.
  • پس از این، کارت حافظه در عرض چند دقیقه فرمت می شود.

راه حل 5: از نرم افزار برای فرمت کردن کارت حافظه خراب استفاده کنید

بسیاری از کاربران نمی دانند که سازندگانی مانند SanDisk، Samsung، Lexar، Kingston، Sony، HP و غیره سطح ابزار خود را برای اهداف قالب بندی و تعمیر کارت SD ارائه می دهند. از چنین ابزاری می توان برای تعمیر کارت SD و رفع خرابی و بازگرداندن کارت های حافظه SD و فلش USB به ظرفیت کامل استفاده کرد.

با مراجعه به وب سایت سازنده دستگاه یا تماس با تیم پشتیبانی آن ها می توانید چنین ابزارهایی را دریافت کنید. طبق تجربه شخصی من، این ابزارها موفق تر بوده اند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض باتری سونی NEX-7

در اینجا ابزار رایج تعمیر کارت حافظه فاسد استفاده می شود که عبارت است از – SD Card Formatter Tool 5.0 For SD/SDHC/SDXC که می تواند برای احیای کارت حافظه یا تعمیر خطای فرمت نشدن کارت حافظه خراب استفاده شود. این ابزار برای هر دو کامپیوتر ویندوز و مک در دسترس است.

راه حل 6: درایورها را مجدداً نصب کنید تا کارت SD خراب شده شناسایی شود

گاهی اوقات وقتی درایورهایی که کارت شما را اجرا می کنند خراب می شوند و از این رو رایانه شما قادر به شناسایی کارت نیست. برای تعمیر/رفع مشکل شناسایی نشدن کارت SD خراب، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر درایورها را دوباره نصب کنید:

  • روی «This PC/My Computer» کلیک کنید و سپس روی «Manage» کلیک کنید.
  • از پنل سمت چپ، روی “Device Manager” کلیک کنید.
  • از لیست روی «Disk Drive» دوبار کلیک کنید و روی نام کارت حافظه خود راست کلیک کنید.
  • بر روی ‘Uninstall’ کلیک کنید و روی OK کلیک کنید.
  • کارت را از کامپیوتر خارج کنید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

راه حل 7: اسکن کارت SD با نرم افزار آنتی ویروس برای رفع خرابی

اگر کارت حافظه شما با ویروس خراب شده است، در این صورت، می توانید کارت خود را با نرم افزار آنتی ویروس قابل اطمینان اسکن کنید تا ویروس را از کارت SD آلوده پاک کنید.

می‌توانید از آنتی‌ویروس‌هایی مانند QuickHeal، Avast، Bit Defender، AVG یا Kaspersky استفاده کنید، زیرا اینها ابزارهای آنتی ویروس برتر هستند.

راه حل 8: از ویژگی «بررسی خطا» حرف Drive استفاده کنید

Error Checking یک ویژگی داخلی در رایانه شخصی ویندوز است که برای اسکن خطاهای مربوط به سیستم فایل و رفع آنها استفاده می شود. در زیر، می‌توانید با استفاده از گزینه Error Checking مراحل حل نحوه رفع مشکل کارت sd بدون قالب‌بندی را امتحان کنید:

  • در مرحله اول کافی است کلیدهای Windows + E را با هم فشار دهید تا Windows Explorer باز شود.
  • در مرحله بعد باید روی کارت حافظه کلیک راست کرده و Properties را باز کنید.
  • پس از این کار، باید روی تب Tools کلیک کنید و سپس روی گزینه Check کلیک کنید.
این مطلب را از دست ندهید   پاکسازی قارچ لنز در دوربین سونی

فرآیند اسکن پس از اعمال مراحل فوق شروع می شود و پس از اتمام اسکن در صورت مشاهده هر گونه خطایی، آن ها را برطرف می کند.

راه حل 9: از Windows Troubleshooter برای تعمیر کارت حافظه خراب استفاده کنید

این ویژگی ویژه در ویژگی «عیب‌یابی ویندوز» به طور کلی مشکلات و رفع مشکلات مربوط به سخت‌افزار و درایورها را پیدا می‌کند. بنابراین، برای رفع هر گونه مشکل مربوط به کارت حافظه خود که به دلیل خراب شدن کارت حافظه، مراحل زیر را امتحان کنید:

  • ابتدا باید کارت حافظه را به کامپیوتر متصل کنید.
  • در مرحله بعد، باید Start و سپس Settings را انتخاب و دنبال کنید و سپس به Update & Security بروید و سپس عیب یابی را انتخاب کنید.

پس از این، می توانید Hardware and Devices را انتخاب کنید و سپس به سادگی روی گزینه Run the troubleshooter کلیک کنید.

پس از این، شما باید کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید و امیدواریم که این کار نحوه تعمیر کارت های SD خراب را حل کند.

راه حل 10: راه حل ارائه شده/پیشنهاد شده توسط سازنده را امتحان کنید

خوب، برخی از تولیدکنندگان کارت‌های SD مانند SanDisk، Kingston، Samsung و غیره، راه‌حل‌هایی را برای تعمیر رسانه‌های ذخیره‌سازی فاسد/آسیب دیده ارائه می‌کردند.

بنابراین، برای حل این مشکل باید به سایت سازنده مراجعه کنید و نرم افزار را دانلود کنید یا با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید.

راه حل 11: کارت حافظه آسیب دیده خود را تعویض کنید و کارت جدید را دریافت کنید

اگر هیچ یک از راه حل های بالا به شما کمک نکرد تا نحوه تعمیر کارت SD آسیب دیده را حل کنید، آخرین گزینه برای شما باقی مانده است که این است که کارت حافظه خود را جایگزین کرده و یک کارت جدید دریافت کنید.

https://camera-sony.ir/1400/08/29/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%be%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1/

4.5/5 (2 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 12 =