دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شاتر در دوربین سونی بدون آینه اهمیت دارد؟

ما درپاسخ به سوال آیا شاتر در دوربین سونی بدون آینه اهمیت دارد؟ باید بگوییم که دوربین های سونی‌ بدون آینه این روزها محبوبیت زیادی دارند. اما با محبوبیت آن، هنوز در مورد استخوان‌های دوربین سونی بدون آینه سردرگمی وجود دارد. یعنی اینکه آیا مواردی مانند شمارش شاتر واقعاً در دوربین سونی‌ بدون آینه مهم است یا خیر؟

آیا شاتر در دوربین سونی بدون آینه اهمیت دارد؟
آیا شاتر در دوربین سونی بدون آینه اهمیت دارد؟

کرکره های الکترونیکی در مقابل مکانیکی

یک تصور غلط رایج وجود دارد که دوربین سونی های بدون آینه فقط شاتر الکترونیکی دارند. به هر حال، بسیاری از مزایای دوربین سونی های بدون آینه شامل مواردی مانند حالت بی صدا و نرخ فریم فوق العاده سریع است. و در حالی که دوربین سونی‌ بدون آینه دارای شاتر الکترونیکی هستند، شاتر مکانیکی سنتی‌تری نیز دارند. چرا؟

خوب، در حالی که کرکره های الکترونیکی عالی هستند، فقط می توانند کارهای زیادی انجام دهند. به طور سنتی شما از نظر استفاده از چیزهایی مانند بارق و چراغ های سرعت محدود هستید. همچنین به دلیل منبع نور اتاق، می‌ توانید چیزهایی مانند نواربندی را در تصاویر خود تجربه کنید. با کرکره های مکانیکی، این مشکلات از بین می روند، اما البته، برخی از مزایای کرکره های الکترونیکی را دریافت نمی کنید. به همین دلیل است که دوربین سونی های بدون آینه گزینه هر دو را دارند.

در مورد تعداد شاتر چطور؟

اگر تا به حال دوربین سونیی را فروخته اید، بدون شک از شما پرسیده شده که شاتر چند بار روی آن فعال است. به زبان ساده، این تعداد کلیک هایی است که روی دوربین سونی خود انجام داده اید. این مهم است زیرا کرکره های مکانیکی برای تعداد معینی (معمولاً حدود 200000 تا 400000 علامت) قبل از شروع خرابی رتبه بندی می شوند. داشتن تعداد شاتر بالا به نوبه خود می تواند ارزش دوربین سونی شما را کاهش دهد – مگر اینکه شاتر را جایگزین کنید.

این مطلب را از دست ندهید   ریست کردن دوربین

دقت کنید که چطور گفتم کرکره مکانیکی. هنگامی که از شاتر الکترونیکی استفاده می کنید، بر این عدد تأثیر نمی گذارد. اما نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که چون آینه ای برای بالا و پایین رفتن وجود ندارد، تعداد شاتر در دوربین سونی های بدون آینه اهمیت چندانی ندارد. شما اساسا طول عمر بیشتری خواهید یافت. گفته می شود، تعداد شاتر هنوز تا حدودی مهم است.

واقعیت این است که، با وجود اینکه من یک دوربین سونی بدون آینه دارم، احتمالاً 98٪ مواقع از شاتر مکانیکی خود استفاده می کنم. تنها زمانی که از عملکرد شاتر الکترونیکی استفاده می‌ کنیم زمانی است که می‌ دانیم باید ساکت باشیم، مثلاً در حین اجرای پیانو.

بنابراین آیا باید به تعداد شاتر خود توجه کنید؟

بله و خیر. اگر زمانی دوربین سونی خود را به یک مهمانی خصوصی بفروشید، احتمالاً از شما درخواست می شود. اکثر دوربین سونی‌های بدون آینه، فعال‌ سازی شاتر الکترونیکی را در تعداد ارائه ‌شده محاسبه نمی ‌کنند، بنابراین می ‌توانید مطمئن باشید که تعداد شاتری که دریافت می‌ کنید واقعاً فقط از شاتر مکانیکی است. بسته به دوربین سونی شما، بررسی تعداد شاتر ممکن است آسان یا به جای دشوار باشد. هر دوربین سونی متفاوت است.

مقالات مشابه که برای شما مفید هستند:

عمر مفید شاتر دوربین های سونی

قابلیت های دوربین کامپکت فول فریم

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =