دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

این یکی از رایج ترین مواردی است که باعث از بین رفتن عکس ها از کارت های SD در دوربین های دیجیتال می شود. بسیاری از کاربران همچنین با از دست دادن عکس های دوربین ها به دلیل خرابی یا ممکن است کارت حافظه را فرمت کرده باشند، دست و پنجه نرم می کنند. در برخی موارد دیگر، کاربران کارت SD را فرمت کرده اند، زیرا سیستم فایل به دلیل خارج کردن نامناسب، عفونت ویروس، مشکلات باتری کم و غیره RAW تبدیل شده است. گرفتار. در چنین شرایطی، نداشتن پشتیبان، ناامیدی را ده برابر می کند.

چرا دوربین من کارت SD را نمی خواند؟

به طور کلی، وقتی کارت SD دوربین خراب می شود، غیرقابل دسترس یا غیرقابل خواندن می شود. به طور معمول این یکی از دلایل اصلی غیرقابل خواندن کارت حافظه در دوربین یا رایانه است. با این حال، در برخی شرایط، برخی از جنبه‌های نادیده گرفته شده مانند پین‌های تماس کثیف یا آداپتور یا کارت‌خوان‌های آسیب‌دیده نیز می‌توانند دلایل پشت «چرا یک دوربین نمی‌تواند کارت SD شما را بخواند» باشد.

وقتی کاربر متوجه می شود که کارت SD دوربین آسیب دیده است، بدون هیچ گونه احتیاط، کاربر سعی می کند خطا را عیب یابی کند و سعی کند آن را برطرف کند. انجام این کار بیشتر منجر به پاک شدن کارت حافظه دوربین و از بین رفتن عمده اطلاعات می شود. از این رو، همیشه توصیه می شود ابتدا اطلاعات را از کارت SD بازیابی کنید و سپس خرابی را برطرف کنید.

 توجه: فوراً استفاده از دوربین را متوقف کنید و همچنین هیچ داده جدیدی را روی کارت SD دوربین ذخیره نکنید. در غیر این صورت فضای عکس قدیمی با داده های جدید رونویسی می شود و شانس بازیابی را کاهش می دهد. برای اطمینان از بازیابی موفق عکس کارت حافظه دوربین، باید این اقدام را انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید   لنز دوربین

آیا می توانم عکس های حذف شده دوربین را بازیابی کنم؟

بله، شما قطعا می توانید عکس های حذف شده را از یک دوربین دیجیتال یا یک دوربین DSLR بازیابی کنید. نه تنها می توانید عکس هایی را که به دلیل خراب شدن یا غیرقابل دسترس بودن کارت SD گم شده اند، بازیابی کنید. اما، شما باید با دو مفهوم روشن باشید، که عبارتند از:

هنگامی که یک عکس یا ویدیو از کارت دوربین دیجیتال حذف می شود، برای همیشه پاک نمی شود، بلکه فضای اشغال شده توسط یک عکس حذف شده خاص به عنوان آماده برای بازنویسی با داده های جدید مشخص می شود. از این رو، اگر از کارت SD دوربین حتی پس از حذف چند عکس استفاده کنید، عکس‌های قابل بازیابی بازنویسی می‌شوند و منجر به از دست رفتن دائمی اطلاعات می‌شوند.

در صورت خراب شدن کارت SD، مطمئن باشید که به عکس های ذخیره شده روی کارت SD آسیبی وارد نخواهد شد. آسیب فقط در سیستم فایل باقی خواهد ماند. بنابراین، برای تعمیر دوربین آسیب دیده، دستگاه از شما می خواهد کارت SD را فرمت کنید. کارت حافظه را فرمت نکنید زیرا کارت دوربین را به طور کامل پاک می کند. در بخش زیر با Digicam Photo Recovery بیشتر آشنا خواهید شد. مراحل نحوه بازیابی عکس ها از کارت حافظه دوربین دیجیتال ارائه شده است.

چگونه عکس های پاک شده را از دوربین دیجیتال بازیابی کنیم؟

وقتی صحبت از بازیابی عکس دوربین می شود، معمولاً دو راه برای بازگرداندن عکس های حذف شده از دوربین وجود دارد. یا باید عکس ها را از فایل های پشتیبان بازیابی کنید یا باید از یک نرم افزار بازیابی اطلاعات دوربین قابل اعتماد مانند Remo Camera Recovery Tool استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تنظیم Eye AF دوربین

اگر تا به حال عکس ها را به رایانه خود منتقل کرده اید و از آنجا گم کرده اید، Remo Recover نیز می تواند عکس های از دست رفته را بازیابی کند. فقط مطمئن شوید که از کارت SD یا پارتیشن موجود در دیسک رایانه خود که در آن عکس ها قبلاً ذخیره شده اند استفاده نمی کنید. اگر کارت حافظه دوربین شما توسط سیستم شناسایی نمی شود یا غیرقابل خواندن شده است، به این بخش بروید.

  • نرم افزار Remo Recover را بر روی سیستم خود دانلود و نصب کنید.
  • کارت SD دوربین را به سیستم متصل کرده و نرم افزار را اجرا کنید.
  • از صفحه اصلی گزینه Recover Photos را انتخاب کنید و کارت SD را برای بازیابی عکس ها انتخاب کنید.

  • روی Scan کلیک کنید تا لیستی از تمام تصاویر یافت شده نمایش داده شود.

  • تصاویری را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید و در محل مورد نظر ذخیره کنید. هرگز عکس های بازیابی شده را در همان کارت SD از جایی که آنها را گم کرده اید ذخیره نکنید. از مکان دیگری استفاده کنید

مقالات مرتبط:

چگونه از تارشدن عکس داخل دوربین جلوگیری کنیم؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 6 =