دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

4 دلیل برای استفاده ازمود تنظیمات دستی دوربین ( M )

در این مطلب به بیان 4 دلیل می پردازیم که شما را مجاب می کنند تا حتما از مود تنظیمات دستی ( M ) برای دوربین خود استفاده کنید .

1 – حالت نمای زنده / ویزور الکترونیک

تمامی دوربین های مدرن امروزی دارای یک صفحه نمایش نسبتا برزرگ هستند و با استفاده از آن تمامی حالت های نوردهی و تنظیم آن در صفحه نمایش دوربین دیده می شود .

برای دستیابی به نور مناسب در تصویر ؛ تا حد زیادی از بین می رود.با کنترل نوردهی با استفاده از صفحه نمایشگر دوربین ؛  با استفاده از تنظیمات سرعت شاتر ؛ ایزو ؛ دیافراگم ؛ حالت های خلاقانه و تنظیمات دلخواه در عکس را به راحتی می توان اعمال نمود .

برای به دست آوردن بهترین حالت نور ؛ تنها کافی است تا وضعیت نور موجود در تصویر را با استفاده از ویزور الکترونیک یا صفحه نمایش ال سی دی ، به خوبی کنترل نمایید .

2 – استفاده از نورسنج نقطه ای

در صورتی که نسبت به استفاده از حالت نمای زنده یا ویزور الکترونیکی ؛ تمایل ندارید ؛ برای دستیابی به بهترین خوانش نور در تنظیمات نوردهی ؛ از حالت نورسنجی نقطه ای دوربین خود استفاده کنید .

در درون دوربین های مدرن امروزی ؛ حالت های مختلفی برای تنظیم مود های نورسنجی وجود دارند که خوانش نور از اجزای مختلف عناصر موجود در صحنه را امکان پذیر می نمایند .

یکی از بهترین و دقیق ترین مود های نورسنجی در دوربین های پیشرفته امروزی حالت SPOT  می باشد . و در شرایطی که نور در پس زمینه سوژه قرار دارد یا در حالت های وجود کنتراست بسیار شدید ؛ استفاده از مود نورسنجی spot  به شما امکان می دهد تا مهمترین نواحی موجود در صحنه را برای نورسنجی انتخاب نمایید .

این مطلب را از دست ندهید   بهترین برنامه برای بازیابی فیلم دوربین

به عنوان مثال برای انجام عکاسی پرتره در موقعیتی که پس زمینه در وضعیت تاریک تر و یا روشنتر از سوژه اصلی قرار دارد ؛ با استفاده از نورسنجی نقطه ای صورت سوژه را به عنوان مهمترین بخش آن می توان مورد نورسنجی قرار داد .به دست آوردن مهارت در نورسنجی نقطه ای به شما امکان می دهد تا حالتی دقیق از نوردهی را بتوان به دست آورد .

3-بررسی تصویر

چک کردن صفحه نمایش برای مشاهده هر عکس بعد از هر شات ؛ روش چندان مطمئنی به شمار نمی آید زیرا این کار موجب بر هم خوردن تمرکز و از بین رفتن دقت در زمان عکاسی می شود .

 اما در هر صورت مشاهده چند عکس اول برای اصلاح خطاها ممکن است مفید باشد .بررسی عکس ها بعد از تغییرات در عدد دیافراگم و یا تنظیمات سرعت شاتر ؛ بینش دقیق تری را نسبت به حالت های نوردهی و نورسنجی دوربین برای شما به وجود می آورد . بازنگری عکسها بعد از تغییر در تنظیمات نوردهی ؛ امکان به دست آوردن تنظیمات دقیقتر را برای شما میسر می سازد .

دوربین های دیجیتال مقدار زیادی از اطلاعات مربوط به عکس را در قسمت متادیتا به عکس الصاق می کنند .آگاهی از این اطلاعات به شما کمک می کند تا در هر شرایط به سرعت به بهترین تنظیمات نوردهی دست پیدا کنید .

اطلاعات موجود در متادیتا شما را قادر می سازد تا به صورت آزادانه اطلاعات مورد نیاز برای عکاسی در هر محیط را به دست بیاورید. و اطلاعات به دست آمده از جلسات مختلف عکاسی شما را قادر می سازند تا در شرایط مختلف  بهترین تصمیم را بگیرید .

این مطلب را از دست ندهید   بررسی دوربین RX10 IV

نتیجه گیری

تنظیمات اتوفوکوس ؛ حالت های تشخیص چهره ؛ تنظیم وایت بالانس و … موجود در دوربین های جدید ؛ در مود تنظیمات دستی به آسانی قابل کنترل می باشند . و با استفاده از حالت های موجود در کنترل دستی دوربین ؛ بدون توجه به چالش های نوردهی ، بهترین حالت برای ترکیب بندی تصویر را می توان به دست آورد .

نوردهی یکی از اصلی ترین عوامل در به دست آوردن یک تصویر مطلوب است و آگاهی از امکانات و ویژگی های موجود در درون دوربین به شما این امکان را می دهد تا بهترین حالت نوردهی را در سریعترین زمان به دست بیاورید .

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 13 =