دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه حل خانگی تعمیر صدای غیر عادی هارد دیسک چیست؟

۱- اگر هارد دیسک تان از نوع ۳.۵ اینترنال است و در کیس کامپیوترتان استفاده میکنید حتما از سلامت کابل برق و پاور سیستم تان مطمئن شوید.

۲- اگر هارد تان اکسترنال است با کابل دیگری تست کنید یا اگر از نوع آداپتوری است حتما آداپتور را هم تعویض و تست کنید.

دلیل صدای غیر عادی هارد مثل خش خش و تیک تیک چیست ؟

گاها در اثر ضربه خوردن هارد , تکان خوردن ، از  هارد دیسک صداهای غیر عادی منتشر می شود که در هارد های اکسترنال بیشتر دیده می شود چرا که هارد دیسک های اکسترنال نسبت هارد دیسک های اینترنال بیشتر در معرضه ضربه قرار دارند و همیشه در حال جابجایی هستند .

شنیدین صدای مانند تق تق کردن هارد ، قیژ قیژ کردن و … نشان دهنده این است که هارد دیسک شما مشکل فیزیکالی دارد .  بازیابی اطلاعات از هارد دیسک های ضربه خورده با مشکلات فیزیکالی به نسبت مشکلات دیگر بسیار پیچیده تر و زمان بر است. اگر مشکلات فیزیکالی هارد دیسک شدید باشد.

هارد دیسک من ضربه نخورده پس چرا صدای غیر عادی دارد؟

این سئوال مکررا پرسیده میشود اما جواب : همیشه دلیل صدای غیر عادی هارد دیسک ضربه خوردن نیست ، ممکن است قطعات هارد دیسک بدون هیچ دلیل خراب شوند و از آنها صدای غیر عادی شنیده شود.

تعمیر یا ریکاوری هارد با صدای تق تق و نامعمول به چه صورت است؟

بطور کلی تعمیر هارد دیسکی که صدا غیر عادی دارد و منشا آن مکانیکی است توصیه نمیشود. اما برای بازیابی اطلاعات هارد دیسک با صدای غیر معمول نیاز به جراحی هارد دیسک است تا مشکل موقتا حل و اطلاعات استخراج شود.

این مطلب را از دست ندهید   سونی آلفا a6400

آکادمی هارد ایران با کلین روم استاندارد و نیز استفاده از بهترین ابزارهای جراحی هارد دیسک می تواند اطلاعات شما را از هارد دیسک های ضربه خورده با مشکلات فیزیکالی ریکاوری کند. دقت کنید که همیشه صدای غیر عادی دلیل بر مشکل فیزیکالی ندارد خرابی فریم ور ، برد و … نیز باعث ایجاد صدای غیر عادی هارد دیسک می شود.

توصیه های مهم :

  • اگر هارد دیسک شما صدای غیر عادی دارد از دستکاری یا روشن گذاشتن بی مورد هارد دیسک جدا خودداری کنید
  • از بازکردن در پوش هارد دیسک در هوای آزاد جدا خودداری کنید
  • از دستکاری هارد دیسک توسط اشخاص غیر حرفه ای جدا خودداری کنید.
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هفت =