دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن سنسور دوربین

برای تمیز کردن لنز دوربین به لوازم تخصصی و ویژه ای نیاز دارید تا به راحتی بتوانید این قطعه را بدون ایجاد مشکل اضافی تمیز نمایید.

لوازم لازم برای تمیز کردن سنسور

الف) دمنده هوا یا پف هوا ب) دمنده دستی با برس کوچک C) سیلندر گاز نیتروژن D) دمنده گاز نیتروژن E) مایع تمیز کننده گرفتگی F) مایع تمیز کننده گرفتگی F) سواب پنبه ای G) سواب های حسگر جداگانه و H) کاغذ تمیز کننده Pec برای جایگزینی سواب های سنسور.

گاز نیتروژن مایعاتی ندارد که بتواند از آن خارج شود و به سنسور یا آینه شما آسیب برساند، اما مراقب باشید نازل را به سنسور، آینه نزدیک نکنید، یا لنزهای خود را قرار دهید زیرا فشار متمرکز ممکن است باعث آسیب شود. من همچنین برای تمیز کردن لنزها از قلم لنز استفاده می کنم. با تعویض کاغذ روی سواب ها می توانید دوباره از آنها استفاده کنید.

قلم لنز چیست؟

از این روش برای تمیز کردن دوربین، منظره یاب و لنزهای خود استفاده می کنیم. پس از برداشتن گرد و غبار با برس، یک انتهای آن دارای تمیز کردن لنزها است. هرگز از آن برای تمیز کردن سنسور خود استفاده نکنید (فقط دوربین و لنزها.)

برای تمیز کردن سنسور یا آینه خود از این نوع هوای فشرده شده با استفاده از فرون یا سایر مایع سوخت استفاده نکنید. این نوع قوطی ها می توانند مایع را روی حسگر یا آینه شما نشت کنند و به طور دائمی به آنها آسیب برساند. همچنین اگر از این نوع قوطی برای تمیز کردن دوربین یا لنزهای خود استفاده می کنید، آن را نزدیک به سطح لنز نگه ندارید دلیل آن این است که می توانید به لنزهای لنز آسیب بزنید. از این نوع هوا برای تمیز کردن گرد و غبار به دور از منظره یاب و خاموش کردن قسمت بیرونی دوربین استفاده می کنیم. بیشتر از آن برای تمیز کردن صفحه کلید کامپیوتر استفاده می کنم.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه بازیابی عکس های حذف شده از دوربین های DSLR

گرد و غبار و خاک می توانند در دوربین شما ظاهر شوند:

  1. منظره یاب
  2. روی آینه دوربین
  3. در پایین منشور دوربین

تمیز کردن منظره یاب روی سنسور دیجیتال

برای تمیز کردن منظره یاب از یک برس نرم، بافت تمیز کردن لنز یا تعویض پنبه با کمی مایع تمیز کردن لنز استفاده کنید. برای از بین بردن گرد و غبار در زیر منشور دوربین، لنز دوربین را برداشته و از پف هوا یا داغ کنسول آزاد هوا برای خاموش کردن گرد و غبار استفاده کنید – مطمئن شوید که ابتدا آینه را قفل کرده اید .. آینه کاری مخصوص تجهیزات حساس است که توصیه نمی کنیم که لمس کنید. اگر کثیفی وجود دارد، معمولاً سعی کنید با دمیدن روی آن به آرامی با یک پف هوا، آن را از بین ببرید. توجه داشته باشید که آینه با برخی از دوربین ها قفل نمی شود مگر اینکه باتری کاملاً شارژ شود، این یک احتیاط برای جلوگیری از بسته شدن آینه در حین کار بر روی سنسور است زیرا این امر به آینه آسیب می رساند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 6 =