دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا دوربین سونی روشن نمی شود؟

مشکل روشن نشدن دوربین های سونی، خرابی رایجی نبوده، همچنین بروز آن لزوما به معنای مشکل حادی در دوربین نیست؛ بنابراین زمان مواجه با این مشکل، می توانید با بررسی سخت افزار و نرم افزار های دوربین، به سرعت عیب یابی کرده و ایراد را برطرف نمایید. معمولا ایرادات نرم افزاری را می توان از طریق جستجو در سایت های تخصصی حل نمود، اما مشکلات سخت افزاری نسبتا موجب خرابی حادتری در دوربین های سونی می گردد، لذا در این مورد حتما با یک کارشناس حرفه ای مشورت نمایید.

مهم ترین دلایل روشن نشدن دوربین های سونی

عکاسان حرفه ای همیشه ترجیح می دهند قبل از مراجعه به تعمیرکاران دوربین سونی، خود علت را پیدا کنند؛ چرای تشخیص صحیح مشکل، اولین و اصلی ترین قسمت تعمیر دوربین است؛ به همین دلیل برای علت یابی سریع مشکل روشن نشدن دوربین، قصد داریم در این مقاله مهم ترین خرابی های سخت افزاری و نرم افزاری منجر به روشن نشدن دوربین سونی را مطرح نماییم. دانستن این مشکلات علاوه برعیب یابی سریع تر، به شما برای شناسایی یک تعمیرکار حرفه ای از مبتدی کمک خواهد کرد؛ چون تعمیرکاران غیر مجاز با گفتن مشکلات غیر واقعی، سعی در گرفتن هزینه بیشتر بابت تعمیر و همچنین ایجاد مشکلی جدید در دوربین داشته، تا مجدد به آن ها مراجعه نمایید.

اگر به نمایندگی های دوربین سونی تلفن زده باشید؛ می دانید همیشه بعد از مطرح نمودن مشکل، کارشناس از شما نوع دوربین را می پرسد؛ چرا که علت خرابی به مدل دوربین شما نیز بستگی دارد. چرا که معمولا در هر مدل، یک نوع خرابی رایج تر بوده و باعث سرعت بخشیدن به روند تعمیرات می گردد. از جمله دلایلی که اکثراً بین مدل های دوربین سونی رایج هستند عبارتند از :

این مطلب را از دست ندهید   عملکرد حافظه هارد دیسک

خرابی در باطری و زود شارژ تمام کردن

اگر دوربین شما خیلی سریع تر از معمول شارژ تمام می کند، حتما حواستان به باطری آن باشد؛ چرا که در خرابی باطری دوربین اولین علامت، زود شارژتمام کردن است. خرابی باطری خود باعث بروز مشکلات دیگری مانند روشن نشدن پس از شارژ گرفتن دوربین عکاسی، می گردد. روشن کردن دوربین با باطری دیگری،یک راه تشخیصی آسان برای شناسایی این ایراد می باشد.

باز نشدن لنز دوربین

معمولا بدنه دوربین های سونی طوری طراحی شده، که مانع نفوذ گرد و خاک به داخل شود؛ اما گاهاً ورود گرد و خاک به لنز دوربین باعث مشکلات متعددی در آن گردیده؛ ازجمله این مشکلات، سختی لنز یا گیر نمودن لنز پس از روشن کردن است. علاوه بر این ارور دوربین خاموش از جمله علائم خرابی در لنز، پس از ضربه خوردن و باز نشدن لنز می باشد.

خرابی برد دوربین

انرژی لازم برای روشن شدن دوربین ها توسط قسمتی به نام برد تامین می گردد. هرگونه خرابی در برد باعث اختلال در عملکرد آن شده و در نتیجه دوربین روشن نمی شود. خرابی برد علل گوناگونی داشته لذا توصیه می کنیم حتما تعمیر آن را به فرد با تجربه ای بسپارید؛ چون یکی از حیاتی ترین بخش های دوربین شما برد بوده و تعمیر آن توسط افراد ناشی، در بیشتر مواقع منجر به صدمات جبران ناپذیری می شود.

مشکلات برد تغذیه

جریان برق داخل دوربین ها توسط قسمتی به نام برد پاور یا تغذیه، کنترل  شده و وظیفه مدیریت جریان الکتریکی بخش مختلف  را برعهده دارد. بنابراین روشن نشدن دوربین پس از خرابی این قسمت، امری طبیعی بوده و باید سریعا اقدام به رفع آن گردد؛ چرا که عدم تعمیر به موقع برد تغذیه باعث سوختگی آن شده و آسیب جدی تری به دوربین وارد می نماید.

این مطلب را از دست ندهید   عدم روشن شدن DSLR

راه حل مشکلات روشن نشدن دوربین سونی

همان طور که در قسمت قبلی مقاله متوجه شده اید، این مشکل خود علامت خرابی قسمت دیگری در دوربین هاست؛ در نتیجه راه حل موثر برای رفع مشکل روشن نشدن دوربین رابطه مستقیمی با علت بروز آن دارد. مثلا اگردلیل آن، باطری یا زود تمام شدن شارژ دوربین باشد، با تعویض باطری به راحتی این مشکل برطرف شده و لازم نیست برای آن به نمایندگی های دوربین سونی مراجعه نمایید؛ اما اگر خرابی درقسمت های حیاتی تر دوربین، مانند برد دستگاه یا مدار تغذیه کننده انرژی دوربین (IC)، دلیل روشن نشدن باشد، باید هر چه سریع تر تعمیر آن را به متخصصان بسپارید تا از آسیب بیشتر به دیگر قسمت های دوربین جلوگیری نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 1 =