دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در اینجا شما یاد خواهید گرفت که فیلم های حذف شده را از دوربین بازیابی کنید. بهترین ابزار بازیابی دیجیتال موثر را امتحان کنید تا به راحتی ویدیوهای حذف شده را از دوربین برگردانید. مهم نیست که از کدام سیستم عامل برای بازیابی فیلم های حذف شده از دوربین استفاده می کنید، در هر دو سیستم عامل کار می کند.

روش شماره 1: درایور را دوباره نصب کنید

اگر رایانه کارت SDHC، کارت SDXC یا کارت حافظه را شناسایی نکرد، سپس با نصب مجدد درایورها روی سیستم، سعی کنید. این احتمال وجود دارد که درایورهای رایانه شما به دلیل بدافزار خراب شده باشند یا قدیمی باشند. اگر درایو را حذف کنید و سپس دوباره درایورها را نصب کنید، می توانید به شما در شناسایی رسانه ذخیره سازی کمک کند. برای نصب مجدد درایورها، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به My Computer رفته و روی آن کلیک راست کنید
  • اکنون Manage و سپس Device Manager را دنبال کنید
  • از لیست روی Disk Drives دوبار کلیک کنید
  • اکنون روی نام درایو قابل جابجایی کلیک راست کرده و سپس بر روی OK کلیک کنید

پس از انجام این مراحل، باید سیستم را ریستارت کنید و سپس کارت حافظه دوربین را به سیستم متصل کنید تا بتوانید به ویدیوهای ذخیره شده دسترسی داشته باشید.

روش شماره 2: CHKDSK را اجرا کنید

در این روش باید با استفاده از خط فرمان، فیلم های از دست رفته را از کارت حافظه دوربین بازیابی کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا باید کارت حافظه را از طریق کارتخوان به سیستم متصل کنید
  • حالا Win + R را فشار دهید و سپس cmd را تایپ کنید و سپس کلید Enter را فشار دهید
  • اکنون در پنجره خط فرمان تایپ کنید: chkdsk E: / f و سپس کلید Enter را بزنید
  • حالا Y را تایپ کنید و سپس کلید Enter را بزنید
  • حالا E و سپس دوباره کلید Enter را تایپ کنید
  • بعد از این عبارت E: \> attrib –h –r –s /s /d * را تایپ کنید و سپس کلید Enter را بزنید.
  • پوشه ای حاوی فیلم ها و عکس های بازیابی شده در کارت SD ایجاد می شود. اکنون می توانید آنها را کپی کرده و در محل مورد نظر ذخیره کنید.
این مطلب را از دست ندهید   آیا سنسور دوربین سونی قابل تعویض است؟

اشتباهات رایج از دست دادن اطلاعات

وضعیت از دست دادن داده ها ممکن است در هر زمان و بدون دانستن چیزی رخ دهد. اشتباهات حتما اتفاق می افتد و ممکن است توسط هر یک از ما اتفاق بیفتد. سناریوهای از دست دادن داده‌ها برای ما اتفاق می‌افتد و همه باید با چنین شرایط اضطراری مواجه شوند و برای جلوگیری از چنین شرایطی باید از روش‌های سریع استفاده کنیم. با این حال بسیاری از کاربران برخی از اشتباهات رایج را مرتکب می شوند که باید از آنها اجتناب شود:

بدون پشتیبان

اگر هیچ نسخه پشتیبان برای داده ها وجود نداشته باشد، مطمئناً از دست دادن داده ها ظاهر می شود. همیشه به آن دستور داده شده است که از اطلاعات کامل یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و آن را در مکان امن نگهداری کنید تا در صورت بروز هر گونه خرابی یا گم شدن داده های اصلی، پشتیبان گیری بتواند به شما کمک کند تا وضعیت را کنترل کنید.

حذف داده ها

در حین حذف داده هایی مانند فیلم، عکس و فایل های صوتی، همیشه باید توجه داشته باشید که از آن داده ها یک نسخه پشتیبان تهیه کرده اید و دیگر استفاده نمی شود. اگر داده ها را تأیید کرده اید، داده هایی را که باید حذف کنید. اما اگر پشتیبان مناسب ندارید، بازیابی اطلاعات مستلزم نصب مجدد برنامه ها است. اگر کسی از این موقعیت ها غفلت کند، ممکن است وضعیت از دست دادن داده ها رخ دهد.

مشکلات سخت افزاری

مشکلات سخت افزاری رخ می دهد و به دلیل این از دست دادن داده ها ممکن است رخ دهد و این به دلیل از کار افتادن سیستم میزبانی، به دلیل قطع برق و غیره است. بنابراین برای کاهش خطر خرابی سخت افزار، بسیار مهم است که دستگاه های خود را در محیط محافظت شده نگه دارید و از منبع تغذیه بدون وقفه استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   7 اشتباه اصلی که باعث تار شدن تصاویر می شوند

آنتی ویروس

اگر سیستم شما به ویروس آلوده شده باشد، ممکن است داده ها از بین بروند. این وضعیت ممکن است زمانی رخ دهد که سیستم با آخرین نرم افزار آنتی ویروس به روز نشود که ممکن است باعث از دست رفتن اطلاعات شود. اگر راه کافی برای رفع آخرین تهدیدات وجود نداشته باشد، این عفونت همچنین می تواند باعث از دست رفتن داده ها شود.

بلایای طبیعی

این یکی از مهمترین دلایل از دست دادن اطلاعات است که غیرقابل کنترل است. بنابراین کاهش خطر از دست دادن داده ها با ذخیره کردن تمام داده ها در دستگاه ذخیره سازی ابری بسیار مهم است. در واقع همیشه آماده پشتیبان گیری از داده های مهم خود باشید و آنها را در مکان امنی نگهداری کنید تا بتوان از داده ها محافظت کرد.

نکاتی برای جلوگیری از از دست دادن داده ها

هیچ تضمینی در مورد کارت حافظه، درایو USB یا هارد دیسک وجود ندارد زیرا از دست دادن اطلاعات می تواند در هر زمان و بدون هیچ اطلاع رسانی رخ دهد. بنابراین بهتر است اطلاعات خود را قبل از اینکه به هر طریقی گم شوند ایمن نگه دارید. با این حال، در زیر چند نکته برای جلوگیری از سناریوهای از دست دادن داده در هر دستگاه ذخیره سازی ذکر شده است.

پشتیبان گیری از درایو ذخیره سازی خود

هنگام عکسبرداری از یک رویداد مهم، بهتر است از کارت خوان قابل حمل یا هارد دیسک قابل حمل استفاده کنید زیرا این کار می تواند از تمام اطلاعات شما مانند فیلم ها، صداها، تصاویر و غیره نسخه پشتیبان تهیه کند. در واقع این فرآیند می تواند به راحتی از فایل ها بر روی هارد دیسک لپ تاپ خود پشتیبان گیری کند یا اگر یک هارد دیسک قابل حمل دارید، پشتیبان گیری از همه داده ها آسان خواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید   روش محافظت از دوربین

دستگاه دیجیتال قابل اعتماد بخرید

هرگز نباید کارت حافظه را از یک سازنده ناشناس خریداری کنید که ارزان است. ابتدا باید کارتی را که قصد خرید آن را دارید بدانید و شرکت هایی را انتخاب کنید که محصولات خوبی مانند Lexar یا SanDisk ارائه می دهند. این همچنین می تواند به شما کمک کند تا از گم شدن اطلاعات خود جلوگیری کنید.

پس از هر بار استفاده، درایو را در دوربین فرمت کنید

مشاهده می شود که پس از تهیه چندین نسخه پشتیبان از اطلاعات، کاربر کارت حافظه را بر روی کامپیوتر فرمت می کند که نباید انجام دهید. همیشه کارت حافظه را در دوربین فرمت کنید در غیر این صورت فایل ها توسط دوربین روی کارت نوشته نمی شوند.

پشتیبان گیری از تمام داده ها در درایو جداگانه در حین وارد کردن

همیشه باید از همه فایل ها در هنگام وارد کردن با تهیه یک کپی دوم روی هارد دیسک مختلف پشتیبان تهیه کنید. با انجام این کار، اگر درایو اصلی شما خراب شود، یک کپی تکراری از آن فایل خاص در درایو جداگانه ایجاد می کند.

دو اسلات حافظه

اگر دستگاه دیجیتالی مانند دوربین دارای دو اسلات حافظه است، دو کارت مشابه قرار دهید و از حالت پشتیبان با هر دو استفاده کنید، به خصوص در زمانی که عکاسی مهم است.

مقالات مرتبط:

انتقال تصاویر از دوربین به موبایل

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =