دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شناخته نشدن هارد سیگیت

یکی از مشکلات رایج هموطنان و مشتریان ما عدم شناسایی هارد سیگیت است ، هارد های سیگیت چه در نوع اینترنال و چه در نوع اکسترنال به مشکل عدم شناسایی برمی خورند که این مشکل چندین دلیل دارند که من به اختصار برای شما شرح می دهم.

اما بهتر است مشخص کنیم که چه زمانی هارد دیسک سیگیت شما شناسایی نمی شود ؟ در نوع اینترنال ، باید در بایوس سیستم شناسایی شود یعنی زمانی که سیستم یا لپ تاپ شما روشن می شود باید هارد دیسک را شناخته شده باشد این شناخته شدن به این معنا است که هارد دیسک باید مدل صحیح و ظرفیت درستی داشته باشد مثلا اگر فقط مدل را نمایش دهد و ظرفیت را نادرست یا صفر نشان دهد این بدین معنا است که هارد دیسک شما شناسایی نشده است.

عدم شناسایی هارد سیگیت اکسترنال:

در نوع اکسترنال هم : هارد دیسک سیگیت شما که در ایران در دو نوع Expansian و Back up + است باید در Device manager و Disk managment شناسایی شود و شما بتوانید پارتیشن های مربوط به هارد اکسترال خود را ببینید. اگر در Device Manager شناسایی شود اما در Disk Managment شناسایی نشود این بدین معنا است که هارد دیسک شما بصورت کامل شناسایی نشده است که می توان دلایل زیر را در نظر گرفت.

هارد دیسک اکسترنال سیگیت در دو نوع رایج است:

Seagate Expansion

Seagate Bacckup Plus

هارد دیسک Seagate اکسترنال بیشتر به خاطر ضربه خوردن شناسایی نمی شوند اما مشکلات فریم وری نیز باعث پدیدار شدن این مشکل می شود . بهتر است بعد از اتصال هارد اکسترنال خود به پی سی یا لپ تاپ به صدای هارد دیسک خود گوش دهید اگر صدای غیر عادی دارد سریعا آن را جدا کنید در غیر اینصورت اگر صدای چرخش موتور به گوش میدهد بدون هیچ صدای غیر عادی در اکثر مواقع میتوان گفت هارد دیسک اکسترنال Seagate شما مشکل فیزیکالی ندارد و با راه حل های خود اقدام به ریکاوری اطلاعات هارد یا تعمیر هارد دیسک اکسترنال سیگیت شما خواهیم کرد ، در صورتی هم که هارد دیسک شما مشکل فیزیکالی داشته باشد آن را در کلین روم استاندارد خود جراحی می کنیم و نهایتا اطلاعات شما را تقدیم می کنیم. لطفا توجه داشته باشید هارد دیسک های که مشکلات فیزیکالی دارند ارزش تعمیر ندارد.

این مطلب را از دست ندهید   مشکل گیر کردن فیلتر لنز

توصیه ما به شما :

برای اطمینان از عدم شناسایی هارد دیسک بهتر است از کامپیوتر دیگر و با استفاده از کابل برق و ساتا سالم و برای هارد دیسک های سیگیت اکسترنال از کابل یو اس بی سالم استفاده و نهایتا تست کنید ، در صورتی که مطمئن شدید که هارد دیسک شناسایی نمی شود یا خرابی های دیگری دارد از اعتماد به افراد غیر متخصص اجتناب کنید.

هارد دیسک های سیگیت از حدود ۶ سال پیش تا کنون به مشکل عدم شناسایی بر میخورند که راه حل های متفاوت و پیچیده ای برای تعمیر و بازیابی اطلاعات آن در کانون هارد ایران وجود دارد. لیستی از مدل هایی که بیشتر به این مشکل برمی خورند :

عدم شناسایی هارد سیگیت در مدل های:

ST500DM002- ST100dL003_ST3000DL002-ST3500418AS-ST2000DM001-ST4000DM01 خانواده های FREE PLAY , GREEN , LP ,

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 12 =