دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا DSLR روشن نمی شود؟

اگر شما یک دوربین DSLR یا یک دوربین رفلکس تک لنز دیجیتال دارید ، پس باید آشنا باشید که دستگاه چقدر عالی است و تصاویر چقدر شگفت آور هستند. DSLR نه تنها برای عکاسان حرفه ای بلکه برای تقریباً هر کس دیگری که دوست دارد با کلیک روی تصاویر با کیفیت بالا مفید باشد. اما گاهی اوقات DSLR شما می تواند با مشکلات خاصی روبرو شود که ممکن است به شما امکان ندهد روی عکس ها کلیک کنید و یکی از آنها عدم روشن بودن DSLR است. شما با همان مسئله روبرو هستید؟ خوب می فهمیم که می تواند بسیار ناامید کننده باشد. به همین دلیل است که ما لیست زیر دلایل و راه حلهای ممکن را برای روشن نشدن DSLR آورده ایم:

  1. یک باتری خشک شده یا خراب شده

دلیل: یکی از مهمترین دلایل روشن نشدن DSLR می تواند یک باتری خشک شده یا خراب شده باشد. اگر مدت طولانی است که از دوربین خود استفاده می کنید ، احتمالاً باتری آن مصرف شده است و این می تواند دلیلی برای روشن نشدن دستگاه باشد.

راه حل: برای حل این مشکل ، باتری را بیرون آورده و آن را شارژ کنید. چند ساعت صبر کنید تا به طور کامل شارژ شود و بعد از قرار دادن دوباره باتری دوباره سعی کنید دوربین را روشن کنید. اگر هنوز کار نمی کند یا روشن نمی شود ، به مشکلات احتمالی زیر و راه حل های آنها مراجعه کنید.

  1. باتری معیوب

دلیل: اگر باتری شارژ شده و حتی DSLR روشن نمی شود ، دلیل احتمالی این امر می تواند باتری معیوب باشد. اگر همه موارد دیگر در دوربین شما در شرایط عالی کار می کند ، ممکن است باتری معیوب اجازه ندهد که دوربین شما روشن شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر بدسکتور هارد

حل: برای حل این مشکل ، می توانید باتری را در شارژر باتری قرار دهید تا ببینید چراغ سبز یا قرمز روشن می شود یا آن را در دوربین دیگری قرار می دهید تا ببینید که آیا دوربین کار می کند یا خیر. اگر هیچ یک از اینها اتفاق نیفتد ، شاید شما مجبور شوید یک مورد جدید را بدست آورید.

  1. شکاف باتری کثیف

دلیل: دلیل دیگر عدم روشن بودن دوربین شما می تواند به دلیل وجود یک باتری کثیف باتری باشد. گاهی اوقات به دلیل استفاده مداوم یا بیش از حد در فضای باز ، شیار ممکن است باعث جمع شدن گرد و غبار و گرد و غبار شود که هر از گاهی نیاز به تمیز کردن دارد.

حل: برای حل این مشکل ، باتری را از شکاف باتری DSLR خارج کنید و با استفاده از یک پارچه نخی نرم یا یک برس تمیز ، ترمینال را به درستی تمیز کنید. در صورت امکان از بهترین پارچه میکرو فیبر استفاده کنید. دوباره باتری را وارد کنید و سعی کنید دوربین را روشن کنید.

4- سعی کنید لنز و کارت حافظه را جدا کنید

دلیل: گاهی اوقات ممکن است لنز و کارت حافظه و غیره برای حل مشکل نیاز به مجدداً داشته باشند.

راه حل: بنابراین سعی کنید لنزها و همچنین کارت حافظه را از شکاف های آنها جدا کنید. بگذارید دوربین برای چند دقیقه بیکار بماند و قطعات را دوباره به درستی درج کنید. دوباره دوربین را روشن کنید تا ببینید اکنون کار می کند. اگر اینگونه نباشد ، ممکن است با مسئله پیچیده تری روبرو شوید که ممکن است مجبور شوید با یک متخصص تماس بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   دانلود رایگان نرم افزار بازیابی کارت حافظه

اگر موارد ذکر شده فوق مؤثر نبوده و مشکل را برطرف نمی کند ، توصیه می شود از شرکتی که دوربین آن را خریداری کرده اید ، ترجیحاً به تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =