دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا DSLR عکاسی نمی کند؟

DSLR وسیله مفیدی است که به شما کمک می کند تا از آنها عکس و حتی فیلم بگیرید. اما اگر عملکرد اصلی دوربین برآورده نشود و قادر به گرفتن عکس نباشد چه می شود؟ اگر شما هم با مشکل DSLR عکاسی روبرو هستید ، چند مورد وجود دارد که می تواند باعث این امر شود. این مشکل همیشه به راه حل تعمیر یا تعویض نیاز ندارد زیرا تنظیمات اشتباه نیز می تواند مسئولیت این امر باشد. بنابراین قبل از اینکه دوربین خود را برای ترمیم بگیرید ، باید خودتان آن را چک کنید و علت این مسئله را درک کنید. موارد زیر برخی از دلایل متداول و همچنین راه حل هایی برای مشکل عدم عکسبرداری DSLR است:.

  1. حالت فوکوس اشتباه

علت: گاهی اوقات DSLR ممکن است قادر به عکس گرفتن نباشد زیرا قادر به درستی تمرکز نیست. ممکن است تلاش شود قفل فوکوس را بدست آورد اما فقط بیهوده است. این بدان معنی است که دکمه شاتر را برای کلیک روی یک ضربه آزاد نمی کند. اتفاقی می افتد این است که وقتی شما در حال مشاهده در حالت زنده هستید ، دوربین از روشهای مختلف فوکوس استفاده می کند اما می توانید برای کلیک بر روی عکس ها ، آنها را تغییر دهید.

راه حل: اگر این مورد باشد ، ابتدا باید دکمه MENU را فشار داده و سپس زبانه Camera را انتخاب کنید. پس از این حالت ، حالت AF و سپس حالت سریع را انتخاب کنید. این باعث می شود دوربین شما از سنسور AF برای تمرکز به جای LCD استفاده کند.

  1. تغییر از اولویت تمرکز به اولویت انتشار

علت: یکی دیگر از دلایلی که دوربین شما به شما اجازه نمی دهد که روی عکس ها کلیک کنید ، به دلیل حالت “اولویت تمرکز” است که ممکن است تنظیم شود.

این مطلب را از دست ندهید   تمیز کردن سنسور در دوربین

راه حل: اگر گزینه آزادی اولویت دارید ، پس سعی کنید آن را از تنظیم قبلی به این مورد تغییر دهید و دوباره کلیک کنید. این دوربین گاهی اوقات در اولویت Focus کار نمی کند زیرا تا زمانی که فکر کند درست فوکوس نمی کند ، کلیک نمی کند.

  1. تنظیمات را مجدداً تنظیم کنید

علت: گاهی اوقات تنظیم مجدد کلیه تنظیمات در DSLR شما نیز می تواند به شما در حل مشکل DSLR عدم عکس گرفتن کمک کند.

راه حل: برای رسیدن به دکمه Reset ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی منوی عکسبرداری کلیک کرده و سپس به منوی تنظیمات بروید. پس از انجام این کار ، دوباره سعی کنید روی تصویر کلیک کنید و ببینید آیا این مسئله تغییری ایجاد کرده است یا خیر. اگر اینگونه نباشد ، ممکن است با DSLR خود با مشکل دیگری روبرو شوید و می توانید برای همین موارد به موارد زیر مراجعه کنید.

  1. برای کلیک روی تصاویر از تنظیمات خودکار استفاده کنید

علت: گاهی اوقات اگر دوربین در حالت دستی یا در حالت دیگری غیر از اتوماتیک باشد ، ممکن است مشکل ایجاد شود.

راه حل: اگر شما از یک تنظیم دستی یا هر نوع دیگر که کاملاً اتوماتیک نیست استفاده می کنید ، می توانید شماره گیری خود را به حالت خودکار تغییر داده و دوباره سعی کنید روی تصاویر کلیک کنید. گاهی اوقات وقتی نور یا شرایط دیگر مناسب نباشد ، دوربین قادر به کلیک بر روی تصاویر نیست. با این حال ، در این حالت ، به راحتی می توانید در حالت خودکار شلیک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   AF چشم در دوربین سونی

دستگاههای DSLR آسان برای استفاده هستند که بعضی اوقات ممکن است با برخی از مشکلات روبرو شوند که اکثر آنها برطرف می شوند. اما در بعضی موارد ، ممکن است به کمک حرفه ای احتیاج داشته باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 14 =