دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بهترین روش برای فرمت کردن کارت های حافظه این است که این کار را در دوربین انجام دهید و آن را به طور منظم انجام دهید. این به سالم نگه داشتن سیستم فایل کارت برای جلوگیری از خراب شدن داده ها کمک می کند و هر فایل یا پوشه ای را که دوربین ممکن است به آن نیاز داشته باشد و انتظار داشته باشد تنظیم می کند. این تضمینی کامل در برابر از دست دادن داده ها نیست، و همچنین تضمین نمی کند که بتوانید داده های حذف شده را بازیابی کنید، اما یک اقدام احتیاطی آسان است که کمک می کند. البته امکان فرمت کارت ها با استفاده از کامپیوتر نیز وجود دارد. اگر از کارت SD یا microSD استفاده می‌کنید، یک گزینه خوب، رایگان و تقریباً بدون خطا استفاده از برنامه SD Card Formatter است که توسط انجمن SD ارائه شده است. من در اینجا راهنمای استفاده از SD Card Formatter را دارم. همچنین می‌توانید از ابزارهای قالب‌بندی داده‌های داخلی سیستم عامل خود استفاده کنید، اگرچه، با این ابزارها، اغلب باید مطمئن شوید که از بین چندین گزینه صحیح را انتخاب کرده‌اید.

آیا امکان بازیابی فایل ها از انواع دیگر کارت های حافظه وجود دارد؟

آره. در حالی که در عنوان این پست به کارت‌های SD اشاره می‌کنم، این کارت برای سایر انواع کارت حافظه فلش از جمله کارت‌های microSD، CompactFlash، XQD، CFast و CFxpress نیز صدق می‌کند. و به عنوان یک قاعده کلی، برای سایر دستگاه های ذخیره سازی مانند درایوهای فلش USB نیز اعمال می شود.

این مطلب را از دست ندهید   پاکسازی قارچ لنز در دوربین سونی

آیا ظرفیت ذخیره سازی کارت SD مهم است؟

خیر. چه از کارت 16 گیگابایتی یا کارت 512 گیگابایتی استفاده کنید، همین فرآیندها اعمال می شود. یا هر ظرفیت ذخیره سازی دیگری، برای آن موضوع. این فرآیند با عکس های حذف شده در درایو فلش USB نیز کار می کند.

آیا مهم است که عکس های حذف شده من با چه فرمت فایلی ذخیره شوند؟

شاید. مهم این نیست که چه اطلاعاتی حذف شده را می توان بازیابی کرد تا اینکه از کدام نرم افزار بازیابی استفاده شود. برخی از برنامه‌های بازیابی اطلاعات در مورد نوع فایل‌هایی که با آن‌ها کار می‌کند کاملاً غافل هستند و می‌توانند هر فایل تصویری یا ویدیویی یا فرمت فایل سند را بازیابی کنند.

در برخی موارد، ابزارهای موجود ممکن است کمی محدودتر باشند. به عنوان مثال، برنامه‌های کاربرپسندتر ویژگی‌هایی مانند تصاویر کوچک بصری را برای پیش‌نمایش فایل‌های قابل بازیابی ارائه می‌کنند. اگر از فرمت فایل تصویری استفاده می‌کنید که برنامه قادر به پردازش آن نیست، تصویر کوچک ممکن است در دسترس باشد، اما همچنان ممکن است بتواند داده‌ها را بازیابی کند. سایر برنامه‌ها ممکن است نسخه‌هایی داشته باشند که هر چیزی را که فایل عکس یا ویدیو نیست فیلتر می‌کند. برنامه‌ها در مورد فرمت‌های رایج تصویر و فایل عکس بسیار خوب هستند، اما ممکن است با فرمت‌های فایل جدیدتر یا مبهم‌تر با مشکل مواجه شوید.

این به خصوص با فایل های RAW پیش می آید. فرمت های اختصاصی فایل RAW زیادی وجود دارد. موارد رایج باید مشکل ساز باشند، اما انواع فایل های RAW داخلی با سازگاری محدود ممکن است مشکل ساز باشند (نگاه کردن به شما، GoPro).

این مطلب را از دست ندهید   چگونه می توان کارت SD خراب را با 11 روش آسان تعمیر کرد؟

بنابراین اگر می‌خواهید تصاویر حذف‌شده را در قالب فایل کمتر رایج بازیابی کنید، ارزش آن را دارد که با برگه‌های مشخصات برنامه تأیید کنید که می‌تواند فرمت را پیدا و بازیابی کند.

اگر کارت SD خرابی داشته باشم چه می‌شود؟

این قطعا کار را سخت تر می کند. بستگی به میزان و نوع خرابی داده ها دارد. اما اسکن با استفاده از یکی از نسخه‌های آزمایشی رایگان ممکن است نشان دهد که حداقل برخی (اما شاید نه همه) فایل‌ها قابل بازیابی هستند. قطعا ارزش امتحان کردن را دارد

به طور کلی، همین روند اعمال می‌شود: استفاده از کارت SD را متوقف کنید، یکی از برنامه‌های بازیابی را اجرا کنید تا ببینید آیا می‌تواند تصاویر را بازیابی کند یا نه، و اگر می‌تواند، داده‌های از دست رفته را بازیابی کنید.

اما قبل از انجام این کار، سعی کنید با ابزارهای داخلی سیستم عامل رایانه خود، خرابی را برطرف کنید. در ویندوز، CHKDSK است. در macOS، این کمک های اولیه است. اینها بهترین گزینه های شما برای تعمیر کارت SD خراب هستند. سپس می توانید فرآیند اسکن و بازیابی اطلاعات را ادامه دهید.

اگر نرم افزار بازیابی کارت SD نتواند تصاویر حذف شده من را پیدا کند چه؟

در این صورت، احتمال بازیابی تصاویر حذف شده از کارت SD وجود دارد. اما قبل از تسلیم شدن، ارزش امتحان یکی از گزینه های دیگر نرم افزار بازیابی کارت SD را دارد. من به مواردی برخورد کرده ام که یک برنامه نمی تواند تصاویر حذف شده را پیدا کند، اما برنامه دیگری می تواند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه بازیابی عکس های حذف شده از دوربین های DSLR
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 1 =