دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر به تازگی عکاسی را شروع کرده‌اید، ممکن است بیشتر از آنچه دوست دارید عکس‌های تار داشته باشید. یا حتی عکس هایی که آنطور که انتظار می رفت واضح نیستند. در واقع، این احتمالاً شماره یک رایج ترین مشکلی است که مبتدیان با آن مواجه می شوند.

برای تمرکز به نور نیاز دارید

در حالی که دوربین سونی های امروزی می توانند به صورت مجازی در تاریکی عکاسی کنند، شما همچنان به نور کافی برای تمرکز نیاز دارید. شما می توانید این کار را با افزایش ISO، استفاده از یک چراغ سرعت یا تاباندن یک مشعل روی سوژه خود انجام دهید. شما هنوز هم می توانید تیراندازی کنید، اما ابتدا باید فوکوس کنید.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که پس از تنظیم فوکوس (در صورت استفاده از فوکوس خودکار) به فوکوس دستی بروید، زیرا بسیاری از لنزها در تاریکی به دنبال فوکوس هستند. به همین دلیل، آنچه فکر می‌کردید در کانون توجه است، ممکن است در تمرکز باقی نماند. حتی هنگام استفاده از فوکوس دکمه برگشت.

از فوکوس دکمه برگشت استفاده کنید

در حالی که ما روی آن موضوع هستیم، به فوکوس دکمه بازگشت تغییر دهید. این واقعاً یک بازی را تغییر می دهد. روش قدیمی نیمه پرس، فوکوس و سپس عکاسی دست و پا گیر است و در بسیاری از موقعیت ها ایده آل نیست. فوکوس دکمه برگشت ابزار فوق العاده ای برای استفاده حداکثری از دوربین سونی است.

این تنظیم اغلب در منوهای دوربین سونی شما مدفون است، بنابراین اگر به کمک نیاز دارید، دفترچه راهنمای دوربین سونی خود را بررسی کنید. یا اغلب اوقات، جستجوی سریع یوتیوب برای دوربین سونی خاص شما این کار را انجام می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   7 اشتباه اصلی که باعث تار شدن تصاویر می شوند

بزرگنمایی فوکوس

بسیاری از دوربین سونی ها دارای بزرگنمایی فوکوس هستند (دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید) که به شما امکان می دهد بزرگنمایی کنید تا بررسی کنید که آیا همه چیز در فوکوس است یا خیر. گزینه‌های دیگر در برخی دوربین سونی‌ها (مانند سونی a7R III) به نورسنجی پیک و DMF (فوکوس دستی مستقیم) اجازه می‌دهد تا فوکوس را روی عکس شما ثابت کند.

از لرزش دوربین سونی خودداری کنید

وقتی واقعاً عادت به نگه داشتن دوربین سونی برای مدت طولانی ندارید، اغلب احساس سنگینی می‌کنند. اگر سرعت شاتر شما خیلی پایین باشد، تلاش برای در دست گرفتن دوربین سونی اغلب می تواند منجر به لرزش دوربین سونی (یا تاری دوربین سونی) شود. حتی یک حرکت جزئی می تواند باعث تار شدن عکس ها شود.

سعی کنید از حداقل سرعت شاتر حداقل 1/80 یا حتی 1/125 ثانیه برای جلوگیری از این امر استفاده کنید. برخی از دوربین سونی ها دارای تثبیت کننده داخلی هستند که اغلب می تواند کمک کند، اما آن را از بین نمی برد. بسیاری از برندها و مدل‌ها به شما امکان می‌دهند حداقل سرعت شاتر را تنظیم کنید، مخصوصاً زمانی که با ISO خودکار استفاده می‌شود.

از سه پایه استفاده کنید

هنگام عکاسی در شرایط کم نور، برای جلوگیری از لرزش دوربین سونی، از سه پایه استفاده کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، از یک تایمر 2 ثانیه ای یا ماشه از راه دور استفاده کنید تا از ضربه زدن یا حرکت دادن دوربین سونی خود در حین عکسبرداری خودداری کنید. فراموش نکنید که هنگام استفاده از سه پایه، لرزشگیر دوربین سونی را نیز خاموش کنید.

این مطلب را از دست ندهید   دوربین سونی RX0

اگر سه پایه ندارید، سعی کنید آرنج خود را به پهلو قفل کنید. یا دوربین سونی خود را به چیزی ثابت تکیه دهید تا عکستان ثابت بماند.

شیشه خود را تمیز کنید

یک لنز کوچک یا لکه روی لنز شما نیز می تواند بر تمرکز شما تأثیر بگذارد، بنابراین یک دقیقه وقت گذاشتن برای تمیز کردن شیشه نیز می تواند به شما کمک کند. موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید مانند ISO، حالتی که در آن عکس می گیرید، اما این اصلاحات رایج شما را به خوبی در مسیر رفع یک عکس تار در دوربین سونی قرار می دهد.

https://camera-sony.ir/1400/03/22/%d8%aa%d9%85%db%8c%d8%b2-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86/

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − شش =