دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اکنون علاوه بر ایمن نگه داشتن تمام وسایل خود، مهم است که بدانید چگونه از لنز خود در برابر خراش محافظت کنید. تقریباً اجتناب ناپذیر است که دوربین سونی شما دچار ضربه یا سقوطی شود که انتظارش را ندارید. به همین دلیل بسیار مهم است که خود را آماده کنید! نکاتی که در زیر به آنها اشاره شده است برخی از بهترین راه‌ها را برای محافظت از لنز در برابر این موقعیت‌های پیش‌بینی‌نشده به اشتراک می‌گذارد.

استفاده از فیلتر UV

فیلتر UV یک فیلتر شیشه ای شفاف است که روی قسمت جلویی لنز شما نصب می شود. این فیلترها هیچ اثر خلاقانه ای در عکاسی شما ندارند، اما یک لایه حفاظتی اضافی اضافه می کنند! هنگامی که یک فیلتر UV روی لنز شما نصب می شود، به عنوان یک عنصر شیشه ای اضافی عمل می کند. تفاوت این است که بخشی از لنز واقعی نیست. این بدان معنی است که اگر به طور تصادفی لنز خود را خراش دهید یا ضربه بزنید، به جای آن به فیلتر UV برخورد می کند. فیلترهای UV تنها حدود 10 تا 20 دلار قیمت دارند که در صورت آسیب دیدن لنز، تعویض آن بسیار آسان تر از کل لنز است. این ایده خوبی است که برای همه لنزهای پر استفاده خود یک فیلتر UV تهیه کنید. به این ترتیب می توانید همیشه آنها را از خراش و گرد و غبار محافظت کنید!

قبل از خرید فیلتر UV، مطمئن شوید که اندازه نخ درست لنز خود را سفارش دهید! قطر نخ برای لنز خاص شما در امتداد لبه عنصر جلویی شما برچسب گذاری می شود.

این مطلب را از دست ندهید   5 راه برای محافظت از لنز دوربین لنزهای

استفاده از لنز هود

هود لنز ابزاری فوق العاده برای کمک به کاهش تابش خیره کننده و محافظت از لنز شما در برابر عناصر است. آنها همچنین برای محافظت از لنز شما در برابر خراش عالی عمل می کنند! از آنجایی که یک هود لنز چند اینچ از عنصر جلویی فاصله دارد، احتمال برخورد آن با شیشه واقعی کمتر می شود. اگر می‌دانید که قرار است در یک محیط شلوغ یا شلوغ باشید، یک هود لنز می‌تواند یک لایه محافظ دیگر برای جلوگیری از آسیب به لنز شما اضافه کند!

بند دوربین سونی خود را تجدید نظر کنید

حالا قبل از اینکه بند دوربین سونیتان را به سطل زباله بیندازید، بگذارید این مورد را توضیح دهم. هیچ اشکالی ندارد که دوربین سونی خود را به گردن آویزان کنید. ایمن، دسترسی آسان است و در موقعیت طبیعی قرار می گیرد. مشکل اینجاست که دوربین سونی شما واقعاً آسان است که بچرخد و به چیزی ضربه بزند. تسمه‌های دوربین سونی همچنین دوربین سونی شما را با لنز بیرون آویزان می‌کند و آن را به هدف اصلی برای آسیب‌دیدگی تبدیل می‌کند. اگر تمایل دارید دوربین سونی خود را فقط برای دسترسی سریع روی گردن خود حمل کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک جایگزین را امتحان کنید.

غلاف های دوربین سونی ابزاری مفید برای تعویض کامل بند دوربین سونی شما هستند. آنها دوربین سونی شما را با خیال راحت روی بند کوله پشتی شما محکم می کنند و دسترسی به آنها را آسان می کنند. قسمت مورد علاقه من در مورد قاب دوربین سونی این است که لنز شما رو به پایین است. هنگامی که لنز به سمت پایین است، تقریبا غیرممکن است که چیزی به عنصر شیشه ای ضربه بزند یا خراش دهد. اگر علاقه مند به تهیه جلیقه دوربین سونی هستید، گیره ضبط PeakDesign قطعا ارزش دیدن را دارد!

این مطلب را از دست ندهید   آیا سنسور دوربین سونی قابل تعویض است؟

هر زمان که ممکن است درپوش لنز خود را روشن نگه دارید

بار دیگر، درپوش‌های لنز برای نجات روز آمدند. اگر واقعاً از این قطعات پلاستیکی ارزان قیمت استفاده کنید، هزاران دلار صرفه جویی خواهید کرد. وقتی در حال عکس گرفتن هستید، به راحتی می توانید کلاهک لنز خود را کاملاً فراموش کنید. با این حال، قرار دادن درپوش لنز بین عکس‌ها یک راه آسان و ارزشمند برای محافظت از لنز است. با کمک کلاهک لنز، می‌توانید احتمال خراشیدگی را در زمانی که عکس نمی‌گیرید کاملاً روشن کنید.

قبل از پاک کردن لنز از یک پف کننده استفاده کنید

پافر ابزاری ضروری برای تمیز کردن لنزهای کثیف است. چیزی که بسیاری از مردم متوجه نمی شوند این است که شما در واقع می توانید با پاک کردن لنز خود خراش ایجاد کنید. اگر از قبل ذرات گرد و غبار یا کثیفی روی عنصر وجود داشته باشد، پاک کردن فقط آن تکه‌ها را در اطراف شیشه حرکت می‌دهد. در برخی موارد، این منجر به خراش های واقعی روی لنز می شود. با کمک یک پف کننده، گرد و غبار یا کثیفی را قبل از پاک کردن از بین می برید. یکی دیگر از ابزارهای مفید (و آسان) برای محافظت از دوربین سونی و لنزهای شما در برابر خراش!

وقتی از دوربین سونی خود استفاده نمی کنید آن را کنار بگذارید

اگر می خواهید بدون احمق ترین و ساده ترین راه را برای محافظت از دوربین سونی و لنزهای خود در برابر خط و خش و آسیب بدانید، اینجاست. فقط وقتی از آن استفاده نمی کنید آن را کنار بگذارید! وقتی دوربین سونی شما با خیال راحت در کیف شما قرار می گیرد، آسیب رساندن به بدن یا لنز شما غیرممکن است. به جای اینکه تمام روز با دوربین سونی در دست راه بروید، آن را فقط زمانی بیرون بیاورید که واقعاً از آن استفاده می کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نرم افزار بازیابی کارت حافظه دوربین دیجیتال EaseUS

مقالات مرتبط:

ارورهای دوربین سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + نوزده =