دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اکثر کاربران از کارت SD بر روی دستگاه های خود استفاده می کنند تا بتوانند حجم زیادی از داده ها را در آن ذخیره کنند. اندازه آنها بسیار کوچک است اما ظرفیت ذخیره حجم عظیمی از داده ها از جمله عکس، فیلم و فایل های صوتی را دارد. اما در کنار امکانات زیاد کارت حافظه نیز به راحتی فرمت می شود و پس از فرمت کردن کارت، تمامی تصاویر ذخیره شده از دسترس خارج می شوند.

قالب بندی چیست؟

قالب بندی روشی برای آماده سازی دستگاه ذخیره سازی برای استفاده اولیه است، مانند درایو فلش USB، درایو حالت جامد، درایو دیسک سخت یا کارت حافظه/SD.

هنگامی که کارت حافظه بدون فرمت یا کثیفی را در رایانه قرار می دهید، پیام خطایی مانند “کارت رسانه فرمت نشده است آیا می خواهید اکنون فرمت کنید؟” را نمایش می دهد. یا “Memory Card Not Formatted” و هنگامی که دکمه Format را فشار می دهید، سیستم به طور خودکار کارت SD درج شده شما را فرمت می کند. پس از فرمت کردن کارت حافظه، همه داده های ذخیره شده مانند تصاویر غیر قابل دسترس می شوند.

آیا امکان بازیابی عکس ها از یک کارت حافظه فرمت شده وجود دارد؟

بازیابی عکس ها پس از فرمت کردن کارت حافظه با استفاده از نرم افزار بازیابی کارت حافظه با فرمت قابل اعتماد امکان پذیر است.

توجه: هنگام بازیابی یک کارت SD فرمت شده، باید به موارد زیر توجه کنید:

  1. هرگز کارت SD خود را دوباره فرمت نکنید زیرا بازیابی فایل ها از آن غیرممکن می شود.
  2. سعی نکنید فایل های جدید را به کارت SD خود اضافه کنید زیرا فضای داده های قبلی را اشغال می کند.
  3. استفاده از کارت SD خود را تا زمان بازیابی تصاویر متوقف کنید.
این مطلب را از دست ندهید   روش محافظت لنز دوربین از گرد و غبار خط و خش

چگونه می توان عکس ها را از یک کارت SD فرمت شده به صورت رایگان بازیابی کرد؟

همانطور که می توانید با Memory Card Recovery Tool بروید زیرا این ابزار بسیار برنامه ریزی شده و حرفه ای توصیه می شود. علاوه بر این، کارت SD فرمت شده را به صورت رایگان با کیفیت تصویر خوب بازیابی می کند.

این ابزار دارای الگوریتم بسیار قوی است که می تواند عکس ها را از انواع کارت های حافظه و سایر دستگاه های حذف مانند درایوهای قلم، هارد اکسترنال و غیره بازیابی کند.

با کمک این نرم افزار با قابلیت بارگذاری شده می توانید:

  • بازیابی عکس های گم شده یا حذف شده با هر فرمت فایل مانند PNG، JPG، GIF، BMP، PSD، PIC و غیره
  • عکس های پاک شده را از کارت حافظه فرمت شده به راحتی و تنها با چند کلیک برگردانید
  • علاوه بر عکس، می‌تواند ویدیوها و فایل‌های موسیقی با فرمت‌های مختلف فایل را نیز بازیابی کند
  • همچنین، عکس‌ها، فیلم‌ها، فایل‌های صوتی حذف شده یا از دست رفته را از کارت حافظه آسیب‌دیده و خراب بازیابی کنید
  • رابط کاربری آسان برای استفاده را فراهم می کند
  • پیش نمایش عکس های بازیابی شده را ببینید و عکس های مورد نیاز را از لیست انتخاب کنید

بنابراین بهترین گزینه برای شماست، به سادگی این برنامه را دانلود، نصب و بر روی رایانه خود اجرا کنید تا فایل ها را از کارت SD فرمت شده اندروید بازیابی کنید.

با دنبال کردن راهنمای گام به گام این ابزار، می توانید نحوه بازیابی عکس ها از کارت حافظه فرمت شده و موارد دیگر را حل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   5 ابزار رایگان بازیابی کارت SD در سال 2023

چگونه با استفاده از خط فرمان، کارت SD فرمت شده را بازیابی کنیم؟

Windows یک ابزار داخلی برای کمک به مدیریت ساده روی دیسک‌ها و پارتیشن‌ها و کمک به حل برخی مشکلات رایج مانند خراب شدن/قالب‌بندی غیرمنتظره کارت SD فراهم می‌کند. نام آن CMD prompt (ابزار داخلی) است. همچنین می توانید از این راه حل برای بازیابی کارت SD فرمت شده با استفاده از خط فرمان استفاده کنید.

مراحل داده شده زیر را دنبال کنید:

ابتدا کارت SD خود را به رایانه شخصی متصل کنید و سپس مدیریت دیسک را باز کنید تا حرف درایو آن را پیدا کنید.

اکنون، قرار است “chkdsk *: /r” (* مخفف حرف درایو خاص) را در پنجره CMD وارد کنید و سپس “Enter” را بزنید.

“بله” را انتخاب کنید تا اجازه دهید آنچه انجام شده را گزارش دهد. و سپس، می توانید به رایانه بروید و کارت SD خود را بررسی کنید.

اگر ناخواسته کارت SD خود را فرمت کردم، چه باید بکنم؟

قالب بندی به این معنی نیست که مطالب به طور کامل حذف شده اند. وقتی می‌خواهید کارت SD را فرمت کنید، ممکن است ورودی‌های فایل‌های موجود حذف شود. پس از آن، شما به آنها دسترسی ندارید، اما داده ها هنوز وجود دارند.

اگر به طور تصادفی کارت حافظه خود را فرمت کردید، ابتدا باید بلافاصله کلیک روی عکس های جدید روی همان کارت دوربین را متوقف کنید. اما، اگر در سفر هستید و می خواهید روی تصاویر جدید کلیک کنید، از کارت SD جدید استفاده کنید.

در مرحله دوم، ابزار بازیابی عکس را دانلود، نصب و امتحان کنید تا در عرض چند دقیقه عکس ها را از کارت حافظه فرمت شده بازیابی کنید. این نرم افزار چیزی را از کارت SD شما پاک نمی کند، بنابراین امتحان کنید.

این مطلب را از دست ندهید   دوربین سونی α9 II

برخی اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از خراب شدن کارت حافظه

کارت حافظه بسیار حساس است و به دلیل هر خطای کوچکی از دسترس خارج می شود. اما می‌توانیم با اعمال برخی اقدامات احتیاطی از خطاها محافظت کنیم یا از خراب شدن کارت حافظه جلوگیری کنیم:

  • عکس نگیرید یا از دوربینی با باتری کم استفاده نکنید – اگر دوربین یا تلفن همراه شما پیام هشدار باتری کم را نشان می دهد، بلافاصله دوربین را خاموش کنید. زیرا به دلیل کمبود نیرو، کارت های حافظه قادر به خواندن یا نوشتن صحیح داده ها نیستند و بنابراین تصاویر شما خراب می شوند.
  • همیشه کارت حافظه را از هر دستگاهی با استفاده از روش صحیح جدا کردن خارج کنید – از خارج کردن نامناسب کارت خودداری کنید زیرا به دلیل برداشتن بی‌ادبانه کارت حافظه ممکن است خراب شود. در سیستم کامپیوتری گزینه safely removing برای حذف هر وسیله حذف خارجی، اعمال آن و حذف ایمن کارت حافظه داده شده است.
  • از گزینه Delete All استفاده نکنید – گزینه Delete all تصاویر را برای همیشه حذف نمی کند بلکه فقط روی کارت SD تأثیر می گذارد. بنابراین اگر می خواهید یک عکس را برای همیشه از کارت حافظه حذف کنید، کارت حافظه خود را فرمت کنید زیرا فرمت کردن کارت حافظه شما را سریعتر و کارآمدتر می کند.

مقالات مرتبط:

قابلیت دوربین کامپکت فول فریم

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =