دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انواع لنزهای دوربین سونی

انواع لنز دوربین طراحی ساده و امکان ثبت تصاویر با کیفیتی مشابه دوربین های DSLR، باعث شهرت و محبوبیت دوربین های بدون آینه سونی گردید؛ همچنین وجود فناوری های مدرن و ویژگی های مختلف برای افزایش سرعت و وضوح عکاسی، آن را به برند معتبر جهانی تبدیل نمود.

البته خرید یک لنز مناسب برای دوربین های بدون آینه سونی، تبدیل به چالشی بزرگ برای علاقه مندان به عکاسی حرفه ای گردیده؛ چرا که نوع لنز در میزان رزولوشن تصاویر ثبتی بسیار تاثیر گذار می باشد. در این مقاله نکاتی کلیدی در خصوص خرید لنزی مناسب برای دوربین های بدون آینه سونی ارائه می گردد.

انواع لنز دوربین
انواع لنز دوربین

انواع لنز سونی

لنز ها بر اساس نوع طراحی، کار کرد و قابلیت های متفاوتی داشته، آشنایی با کاربرد هر یک می تواند کمک بزرگی برای انتخاب لنز متناسب با نیاز شما باشد.

لنز نرمال

ساده ترین نوع لنز های سونی به دلیل داشتن فرمی به قطری هم اندازه فاصله کانونی است، معمولا عدد نوشته شده بر روی لنز نشان دهنده اندازه فاصله کانومی بوده که در لنزهای نرمال برابر با قطر حسگر دور بین می باشد.

لنز واید

اگر قصد عکاسی از مناظر گسترده طبیعت را دارید، لنزهای واید به دلیل فریم های کمتر از فاصله کانونی، مناسب ترین لنز برای شما می باشد؛ چون علاوه بر کیفیت بالای تصاویر توانایی عکاسی از زوایای گسترده تری را فراهم می نمایند.

لنز تله فتو

بسیاری از افراد برای عکاسی از سوژه های دور در طبیعت از لنز های تله فتو سونی استفاده نموده؛ زیرا فاصله کانونی کمتری نسبت به سایرین داشته بنابراین به راحتی میتوان روی سوژه مورد نظر زوم کرد.

این مطلب را از دست ندهید   دوربین سونی α6600

لنز تیلت شیفت

سونی با طراحی لنزهای تیلت شیف به کمک عکاسانی آمده که برای ثبت عکس قدرت مانور کمتری داشته و مانند عکاسی از بناهای تاریخی قادر به عکاسی از زوایای مختلف نیستند.

انواع لنز دوربین
انواع لنز دوربین

لنزهای متغیر یا زوم

لنز های سنگین و بزرگ متغیر سونی امکان ثبت تصاویر در فاصله های کانونی مختلف را دارا بوده و می توان علاوه بر تصویربرداری با کیفیت از مناطق گسترده، روی سوژه مورد نظر زوم نمود.

لنز چشم ماهی در دوربین سونی

لنز چشم ماهی زاویه دید عریضی دارد و با تغییر دادن خطوط صاف، عکس‌های خیلی عریضی ثبت می‌کند. در لنزی چشم ماهی سونی، محدوده‌ی فاصله کانونی بین ۷ تا ۱۶ میلیمتر متغیر است.

تعریف زاویه کانونی بین 7 تا 16 باعث ایجاد زاویه دید عریض تر گردیده، درنتیجه با استفاده از تنظیمات بکار رفته در این نوع لنز قادر به ثبت عکس های عریض می باشید.

لنز ماکرو

اگر به عکاسی از حشرات کوچک علاقمند هستید، لنزهای ماکرو سونی به شما امکان تصویر برداری از سوژه های بسیار کوچک را می دهد، چون فاصله کانونی بین 50 تا 200 در این لنز ها بکار رفته، رزولوشن تصاویر موقع زوم روی یک نقطه پایین نمی آید.

 چیزهایی که در زمان خرید لنز برای دوربین های بدون آینه سونی باید بررسی نمایید:

سبک عکاسی

هر کدام از لنز های مختلف سنی برای یک نوع عکاسی طراحی گردیده، برای مثال از لنز واید  نمی توان برای تصویربرداری از سوژه های بسیار ریز استفاده نمود؛ بنابراین قبل از هر اقدامی هدف و سوژه خود را تعیین نمایید تا سبک عکاسی شما مشخص گردد.

این مطلب را از دست ندهید   عدم عکاسی DSLR

وزن و اندازه

سبکی دوربین های بدون آینه سونی یکی از دلایل محبوبیت آن بین بسیاری ازعکاسان است، بنابراین با انتخاب لنزی سبک، سعی در حفظ این ویژگی می نمایند؛ لنز های سنگین علاوه بر کارایی ناخوشایند باعث کاهش تسلط شما در زمان عکاسی و در نتیجه نیاز دائم شما به پایه دوربین می گردد.

بودجه

قیمت مختلف لنزهای مختلف سونی باعث سردرگمی زیادی در زمان خرید گردیده، با تعیین هدف عکاسی خود می توانید نوع لنز را پیدا نموده و با مشورت با یک کارشناس حرفه ای در این زمینه لنزی متناسب با نیاز خود تهیه نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پنج =