دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

لنز دوربین را گم کرده اید؟

دوربین وسیله ای بسیار مفید و مهم است که باید با دقت نگه داشته و با احتیاط از آن استفاده شود. معمولاً یک کمربند گردنی در اختیارتان قرار می گیرد که می توانید دور گردنتان قرار دهید تا خطر افت دوربین کاهش یابد. این روزها بیشتر دوربین های DSLR و سایر دوربین ها دارای لنزهای قابل تغییر هستند. در حین تعویض لنز ، مهم است که در جایی بنشینید تا لنز گم نشود. همانطور که همه ما می دانیم ، یک لنز یک تجهیزات عکاسی بسیار گران قیمت است که تعمیر یا جایگزینی آن سخت است. اما نگران نباشید ، زیرا ما لیستی از کارهایی را که پس از گم کردن لنز دوربین شما باید انجام دهید برای شما آورده ایم. به شرح زیر است:

  1. لنز را بردارید و یک بررسی کامل انجام دهید

اولین کاری که در صورت لنز دوربین شکست شده است، انجام دهید این است که لنز را بلند کنید و یک بررسی بسیار کامل به آن بدهید.

مکانی برای نشستن پیدا کنید و سپس لیوان لنز و همچنین سایر قسمت ها را بررسی کنید. ترک های قابل مشاهده ، خراش ها یا سایر خسارات را بررسی کنید.

خراش اندک روی قسمت پلاستیکی لنز ممکن است آسیب زیادی وارد نکند ، اما در صورت وجود ترک های دیدنی روی شیشه ، این بدان معنی است که لنز آسیب دیده است و ممکن است نتواند کار خود را به درستی انجام دهد.

اطمینان حاصل کنید که با استفاده از یک پارچه خشک ، ترجیحاً میکروفیبر ، تمیز کردن کمی به لنزها داده اید.

این مطلب را از دست ندهید   چند مرحله ساده ریکاوری کارت SD

از یک قلم مو برای غبار زدن هر ذره ای که ممکن است به دلیل ریزش آن روی بدن دوربین باشد ، استفاده کنید.

  1. لنز را امتحان کنید

نکته بعدی که باید انجام دهید اینست که لنز خود را روی بدنه اصلی دوربین بچسبانید. آن را به درستی قفل کرده و سپس دوربین را روشن کنید.

روی عکسها کلیک کنید و همچنین با استفاده از لنز فیلم ضبط کنید. سعی کنید آن را متمرکز کنید ، آن را بزرگنمایی کرده و برخی از کارکردهای دیگر را نیز بررسی کنید.

بررسی کنید که لنز خوب عمل می کند یا خیر. نتایج تصاویر کلیک شده و فیلم های ضبط شده را مشاهده کنید.

اگر متوجه می شوید که تصاویر مبهم هستند ، می تواند به این معنی باشد که لنزها به نوعی آسیب دیده اند. اگر اینگونه نباشد ، ممکن است خوب کار کند و آسیب فقط خارجی است.

  1. خسارت به عوامل زیادی بستگی دارد

صدمه به لنز در صورت سقوط بستگی به عوامل مختلفی از جمله ارتفاع ریزش ، تأثیر سقوط ، روش سقوط و سرعت و غیره دارد. بنابراین عواقب ممکن است متفاوت باشد و همچنین راه حلها نیز متفاوت است. شما می توانید لنز خود را به نمایندگی مجاز شرکت بفرستید تا در صورت امکان درخواست تعمیر کند. در بعضی موارد خسارت به حدی است که تعمیرات امکان پذیر نیست و تنها راه حل شما این است که به طور کلی آن را جایگزین کنید.

اکنون که کارهای مختلفی را در مورد لنز دوربین افتاده می دانید ، می توانید بدون مشکل زیاد سعی کنید یک راه حل را پیدا کنید. لنز دوربین گم شده می تواند یک مشکل جدی باشد ، که ممکن است به کمک حرفه ای نیاز داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   بهترین نرم افزار بازیابی عکس
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + شش =