دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه رفع عکس های مبهم نکات و ایده ها

خواه از طریق تلفن همراه یا رایانه لوحی، دوربین دیجیتالی یا DSLR خود روی یک عکس کلیک کرده باشید، همیشه احتمال تار شدن آن وجود دارد. عکس های تار بسیار رایج است و این چیزی است که برای همه ما اتفاق می افتد. شایع ترین دلایل همین موارد عبارتند از:

  • لرزش دست هنگام کلیک روی عکس
  • کلیک کردن روی عکس در شرایط کم نور
  • حرکت سوژه در حالی که کلیک می شود و غیره

اما بیشتر ما عکسهایی را که با مبهمی بیرون می آید حذف می کنیم. این منجر به پرتاب برخی از تصاویر می شود که در صورت عدم تارنما می تواند عالی باشد. خوشبختانه روشهای خارق العاده زیادی برای رفع آنها وجود دارد و برخی از آنها به شرح زیر آورده شده است:

  1. برای رفع عکس های تار از فتوشاپ استفاده کنید

یکی از بهترین راه ها و همچنین رایج ترین روش برای رفع عکس های تار، استفاده از نرم افزاری به نام Photoshop است. همه شما باید با این برنامه آشنا باشید که به ویرایش تصاویر در سطوح بسیار پیشرفته کمک می کند. همچنین این نرم افزار امکان تصحیح عکس هایی را دارد که به روشی که دوست دارید ظاهر نشده است. به عنوان مثال، می توانید تصاویر را تیز کنید تا اثر تاری را کاهش دهید. برای رفع عکس مبهم خود می توانید از روش ذکر شده در فتوشاپ پیروی کنید:

فیلتر موسوم به “Sharpen” را انتخاب کرده و “کاهش لرزش” را انتخاب کنید. فتوشاپ به طور خودکار ناحیه تصویر را که به نظر می رسد تار یا متزلزل است، تشخیص می دهد. سپس ماهیت تاری را تعیین می کند و اصلاحات مناسب را انجام می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش بازیابی ویدئو پاک شده از دوربین دیجیتال

فتوشاپ انجام شده!

  1. از GIMP استفاده کنید

GIMP یک ابزار دستکاری عکس رایگان است که به پاک کردن عکس های تار کمک می کند. برای تصحیح عکس های مبهم خود از طریق این نرم افزار، روش ذکر شده را دنبال کنید:

  • در مرحله اول ابزار را راه اندازی کرده و عکس تار را باز کنید.
  • آن را درون رابط ابزار بکشید و رها کنید.
  • اکنون بر روی گزینه ای به نام “فیلترها” کلیک کرده و سپس روی “Enhance” (شناور) حرکت کنید.
  • یک منوی جانبی باز خواهد شد که از آن می توانید گزینه ای به نام ‘Unsharp Mask را انتخاب کنید.
  • اکنون چند گزینه باز می شود که می توانید طبق تنظیمات خود از آنها استفاده کنید.
  1. از SmartDeblur استفاده کنید

SmartDeblur یک نرم افزار اختصاصی برای ویرایش عکس است که می تواند در رفع عکس های تار نیز به شما کمک کند. با این حال این یک ابزار پرداخت شده است که نتایج خارق العاده ای را تولید می کند. همچنین نسخه ی نمایشی در دسترس است که یک علامت هوشمند SmartDeblur را به تصاویر شما اضافه می کند. برای رفع عکس های تار از طریق این نرم افزار از روش داده شده پیروی کنید:

  • اما پس از بارگیری ابزار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی “تحلیل تاری” کلیک کنید.
  • این ابزار به خودی خود روی تصویر کار می کند و آن را روشن می کند
  1. برنامه های تلفن همراه

چندین برنامه تلفن همراه وجود دارد که به شما امکان می دهد عکس های مبهم را نیز برطرف کنید.

این مطلب را از دست ندهید   دوربین سونی HX400V

برای استفاده از یکی از این برنامه ها، می توانید بسته به برنامه، آنها را به صورت رایگان از طریق تلفن همراه یا رایانه لوحی خود بارگیری کنید و یا هزینه مشابه را بپردازید.

این برنامه ها ممکن است همیشه مانند ابزارهای ذکر شده کار نکنند اما کار مناسبی انجام دهند، به خصوص برای عکس هایی که از طریق تلفن یا رایانه لوحی کلیک می کنند.

برخی از بهترین برنامه های تلفن همراه برای رفع عکس های مبهم عبارتند از: Snapseed، PicLab، Camera + و Repix و غیره.

اکنون که روش های مختلفی برای رفع عکس های تار می دانید، می توانید این کار را به تنهایی و به هیچ وجه انجام دهید. هیچ کمبود ابزار و نرم افزارهای ویرایش عکس دیگر نیز وجود ندارد. برخی از آنها نیازی به بارگیری ندارند و همچنین به صورت آنلاین کار می کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =