دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دوربین سونی های DSLR ممکن است گران باشند، بنابراین قابل درک است که شما کنجکاو هستید که آیا می توان قسمت های خاصی از دوربین سونی خود را تعویض کرد یا خیر. در داخل دوربین سونی DSLR قطعات ظریف زیادی وجود دارد که یکی از آنها سنسور دوربین سونی است. سنسور دوربین سونی قطعه ای سخت افزاری درون دوربین سونی است که نور را گرفته و آن را به تصویر تبدیل می کند. به عبارت ساده، اگر سنسور دوربین سونی داخل دوربین سونی شما خراب شود، دیگر نمی توانید از دوربین سونی خود استفاده کنید. بنابراین، آیا سنسور دوربین سونی قابل تعویض است؟

آیا سنسورهای دوربین سونی فرسوده می شوند؟

بله، سنسورها و همچنین فیلتر RGB ممکن است در نهایت فرسوده شوند. با این حال، نباید نگران این موضوع باشید زیرا سنسورهای دوربین سونی معمولاً 20 سال یا بیشتر دوام می‌آورند و شاتر دوربین سونی شما بیشتر از قبل از سنسور خراب می‌شود.

با این گفته، باید سنسور را تمیز کنید تا مطمئن شوید که فاقد گرد و غبار یا ذرات دیگری است که به طور بالقوه می تواند به آن خراشیده و آسیب برساند.

اگر سنسور دوربین سونی خود را لمس کنید چه اتفاقی می افتد؟

من توصیه نمی کنم که سنسور دوربین سونی خود را لمس کنید. دست زدن به آن آسیبی به آن وارد نمی کند زیرا توسط یک پنجره شیشه ای شفاف محافظت می شود، اما اگر حسگر را لمس کنید می توانید اثر انگشت و گرد و غبار را روی آن باقی بگذارید. این بدان معنی است که شما باید آن را بعد از آن تمیز کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر صدای غیر عادی هارد دیسک

آیا می توانید از پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن سنسور دوربین سونی استفاده کنید؟

خیر، برای تمیز کردن سنسور دوربین سونی خود نباید از پارچه میکروفیبر استفاده کنید. پارچه میکروفیبر حاوی ذرات ریز است و مالیدن آن بر روی یک سنسور می تواند شیشه شیشه آن را خراش دهد. برای تمیز کردن سنسور دوربین سونی خود از یک سواب مرطوب تمیز یا یک برس سنسور تمیز استفاده کنید.

چگونه بفهمم سنسور دوربین سونیم آسیب دیده است؟

ساده ترین راه برای تشخیص اینکه آیا سنسور دوربین سونی شما آسیب دیده است، بررسی عکس هایی است که گرفته اید. عکس ها را در رایانه خود بارگیری کنید و یک عکس را در برنامه ای بارگذاری کنید که به شما امکان می دهد بزرگنمایی کنید. اگر سنسور آسیب دیده باشد، متوجه خطوط افقی در سراسر عکس خواهید شد.

آیا سنسور دوربین سونی خراشیده قابل تعمیر است؟

خیر، سنسور دوربین سونی خراشیده قابل تعمیر نیست و باید توسط تکنسین حرفه ای تعویض شود. این می تواند هزینه بر باشد، بنابراین ایده خوبی است که از سنسور به درستی مراقبت کنید و آن را از گرد و غبار دور نگه دارید.

چگونه از سنسور دوربین سونی خود محافظت کنم؟

بیایید به چند روش برای مراقبت از سنسور دوربین سونی خود نگاهی بیندازیم.

1.) سنسور دوربین سونی خود را تمیز نگه دارید

باید حسگر دوربین سونی خود را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید، چه بعد از یک شب بیرون رفتن با دوستان یا یک عکاسی فشرده که تمام روز طول بکشد. همچنین باید از لمس سنسور با انگشتان خود خودداری کنید. اگر نیاز به تمیز کردن سنسور دارید، از یک سواب گرم و مرطوب استفاده کنید و آن را به آرامی پاک کنید. اگر مجبورید گرد و غبار حسگرتان را تکان دهید یا پاک کنید، همین کار را با استفاده از یک سواب خشک تمیز انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید   دوربین سونی DSC-H400

2.) دوربین سونی خود را به درستی ذخیره کنید

برای اطمینان از حداکثر طول عمر سنسور دوربین سونی، باید دوربین سونی را در محیطی عاری از گرد و غبار نگهداری کنید. همچنین باید دوربین سونی را از هر وسیله ای مانند لپ تاپ یا تلفن همراه که ممکن است الکتریسیته ساکن تولید کند دور نگه دارید.

3.) دوربین سونی خود را در محیطی با نور خورشید قرار ندهید

هنگامی که دوربین سونی خود را نزدیک پنجره ای قرار می دهید که در معرض نور خورشید است، می تواند باعث شود که سنسور سریعتر تحلیل رود. نور ماوراء بنفش می تواند تعداد ذرات گرد و غبار داخل دوربین سونی شما را افزایش دهد و همچنین حسگر را گرم کرده و باعث تخریب زودرس آن شود.

  1. از درپوش بدنه دوربین سونی استفاده کنید

همیشه باید از درپوش بدنه دوربین سونی DSLR خود استفاده کنید. درپوش بدنه از دوربین سونی شما در برابر گرد و غبار و سایر ذرات محافظت می کند که در غیر این صورت می تواند به سنسور آسیب برساند.

5.) لنز دوربین سونی خود را قبل از قرار دادن آن تمیز کنید

قبل از اینکه لنز دوربین سونی خود را به بدنه وصل کنید، باید بدنه و لنز دوربین سونی را تمیز کنید. شما نمی خواهید با برداشتن لنز، و سپس وصل کردن مجدد آن، گرد و غبار را به سنسور دوربین سونی خود وارد کنید.

مقالات مرتبط:

ریست کردن دوربین

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =