دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت بین DSLR و Mirrorless در چیست؟

اگر شما فردی هستید که به تازگی علاقه به عکاسی کرده اید و قصد دارید خودتان یک دوربین بخرید، باید بدانید که انواع مختلفی از دوربین ها در بازار وجود دارد و دو گزینه محبوب ترین آنها شامل دوربین های DSLR و دوربین های بدون آینه است. DSLR مخفف لنزهای تک لنز دیجیتال است و این در واقع یک نسخه دیجیتال از دوربین های SLR است که به معنی استفاده از سنسور تصویربرداری دیجیتال به جای فیلم فوتوژنیک برای گرفتن تصاویر است. یک دوربین بدون آینه است و هیچ راه طبیعی برای پیش نمایش تصاویر از طریق منظره یاب وجود ندارد.

برای اطلاع از تفاوت های دیگر و نقاط مقایسه بین این دو، با ما همراه باشید

1- وزن و اندازه

اولین تفاوت بر اساس وزن و اندازه است. دوربین بدون آینه نسبت به دوربین DSLR بسیار سبک تر و حمل راحت تر است اما ممکن است برخی از افراد سنگین تر این دو را ترجیح دهند. گاهی اوقات، یک دوربین سبک تر بهتر اثبات می شود، اما در موارد دیگر، چنین دوربین هایی تعادل و نگه داشتن آن دشوار است. بنابراین ممکن است افراد خاصی دنبال DSLR بروند!

2- نقطه قیمت

قیمت دوربین می تواند یک عامل تعیین کننده باشد و وقتی اختلاف بین دوربین های DSLR و Mirrorless مطرح می شود، این نکته اغلب مورد بحث قرار می گیرد. در حالی که از یک طرف امکان خرید دوربین های DSLR ارزان تر با تمام ویژگی های شگفت انگیز دست نخورده وجود دارد، از طرف دیگر نسخه های ارزان قیمت دوربین های Mirrorless ممکن است در وضوح، عمر باتری فاقد آن باشند و ممکن است منظره یاب نداشته باشند. بنابراین از بین این دو، DSLR ثابت می کند از نظر هزینه خرید انتخاب بهتری است.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی دوربین RX100 VII

3- لنزهای موجود

از آنجا که DSLR برای مدت طولانی در بازار بوده است، از این رو انتخاب لنزهای موجود برای آنها گسترده تر از دوربینهای بدون آینه است که نسبتاً جدید هستند. بنابراین اگر می خواهید انتخاب زیادی از لنزها داشته باشید، DSLR انتخاب بهتری خواهد بود. انتظار می رود که طی چند سال دیگر، دوربین های بدون آینه نیز طیف گسترده ای از لنزها را برای انتخاب ارائه دهند.

4- عمر باتری

یکی دیگر از عواملی که بر اساس آن می توانید تصمیم بگیرید کدام دوربینی را که می خواهید خریداری کنید عمر باتری است. بدنه های کوچکتر بدون آینه به معنی اندازه باتری های کوچکتر و از این رو ماندگاری باتری کوچکتر است. از این نظر، DSLR از باتری بسیار بهتری برخوردار است و برای آن دسته از عکاسانی که نیاز به کار در کشش مداوم دارند، بدون نگرانی از باتری، کار می کنند.

5- منظره یاب

دستور کار اصلی بیشتر عکاسان هنگام انتخاب دوربین، منظره یاب است. این ویژگی ممکن است بیشتر مربوط به راحتی شخصی باشد، اما از این نظر، DSLR ها دارای یک دست بالا هستند. DSLR دارای منظره یاب هستند که در آن می توانید دقیقاً آنچه را کلیک می کنید مشاهده کنید که این قابلیت در مورد دوربین های بدون آینه وجود ندارد.

6- سرعت فوکوس خودکار

نکته دیگری که هنگام انتخاب بین DSLR و دوربین بدون آینه باید در نظر بگیرید سرعت فوکوس اتوماتیک است. از این نظر، DSLR ها عالی هستند و در شرایط کم نور نیز عملکرد بهتری دارند. با این حال اشتباه نیست که بگوییم دوربین های بدون آینه مانند Sony A6000 نیز سریع در حال پیشرفت هستند.

این مطلب را از دست ندهید   بهترین لنز برای تار شدن پس زمینه

هر دو دوربین DSLR و Mirrorless نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند و انتخاب واقعاً ممکن است به اولویت شخصی بستگی داشته باشد. DSLR ها برای لنزهای قابل تعویض، عمر باتری بهتر، تیراندازی کم نور بهتر و همچنین میزبان سایر موارد مثبت را انتخاب می کنند. از طرف دیگر دوربین های بدون آینه از نگهداری سبک تر هستند و از این رو حمل و نقل آن راحت تر است، کیفیت فیلمبرداری بهتری را ارائه می دهد و قادر به عکسبرداری با سرعت شاتر سریع تر است. بنابراین انتخاب کاملاً متعلق به شماست.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 9 =