دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پنج روش مختلف برای تمیز کردن سنسور DSLR شما

پنج روش برای تمیز کردن سنسور وجود دارد که به ترتیب زیر می باشد:

  • خودکار در مکانیزم های تمیز کردن دوربین
  • تهویه هوا – هوا نگه دار و فشرده
  • برس های شارژ برقی
  • سواب سنسور و مایع تمیز کننده
  • استفاده از چسب برای حذف گرد و غبار از سنسور به عنوان مثال پاک کننده حسگر پنتاکس

پاک کننده های حسگر خودکار

کتابچه راهنمای دوربین خود را بررسی کنید، وارد منو شوید و “حسگر تصویر تمیز” را انتخاب کنید. سپس از یک قطعه کاغذ سفید، دیوار یا آسمان آبی روشن عکس بگیرید (معمولاً لنزها را روی F11 تنظیم کنید)، تصویر را روی صفحه LCD نمایش دهید، بزرگنمایی کنید و کل تصویر را برای گرد و غبار اسکن کنید – اگر هنوز تعداد زیادی را مشاهده می کنید تکرار کنید اگر بعد از 2 یا 3 تمیز کردن خودکار گرد و غبار هنوز وجود دارد، پس از آن تکنیک بعدی را امتحان کنید و گرد و غبار را بیرون بزنید.

شما می توانید دوربین خود را تنظیم کنید تا در هنگام راه اندازی یا خاموش کردن آن را تمیز کند، نکته منفی تنظیم دوربین برای شروع کار تمیز کردن این است که یک تأخیر کوچک پیش از شروع تصویربرداری وجود دارد.

اگر روش تمیز کردن سنسور خودکار به اندازه کافی مناسب نباشد – سپس به روشی که در زیر شرح داده شده است حرکت می کنم.

در اینجا روش تست و تمیز کردن خاک از سنسور استفاده شده است – زمان کامل کردن 10-20 دقیقه.

  1. یک تکه کاغذ خالی 8.5 11 11 بگیرید و روی میز قرار دهید. نزدیک مرکز، یک صلیب کوچک را ترسیم کنید که می توانید روی آن تمرکز کنید. از لنزهای ماکرو 60 میلی متری برای تمرکز بر روی مداد استفاده کنید و لنز خود را روی f / 11 تنظیم کنید. کنتور دوربین این کاغذ را کم رنگ می کند و این درست است زیرا معمولاً پرونده های RAW را ضبط می کنیم و می توانیم نوردهی را بعد از آن در فتوشاپ تنظیم کنیم
این مطلب را از دست ندهید   لنز دوربین E 18-135mm F3.5-5.6 OSS

کاغذ سفید خالی 8.5 11 11 اینچ است. یک صلیب را در مرکز ترسیم می کنید تا دوربین چیزی برای تمرکز داشته باشد. البته کاغذ را از زاویه ای عکاسی نمی کنیم، بلکه دوربین را با یک لنز ماکرو تنظیم می کنیم و عمود بر کاغذ تمرکز می کنیم، بنابراین من فقط مطابق شکل زیر، کاغذ و صلیب را می بینم.

  1. تصویر کاغذ سفید با لکه های گرد و غبار متعدد. ابتدا سعی می کنم با استفاده از دمنده هوا سنسور را تمیز کنم، rephotograph کنیم و دوباره آن را تست کنم. اگر حذف لکه ها سخت باشد، من آینه دوربین را قفل می کنیم و 1-2 قطره مایع سنسور را بر روی نکات تعویض سنسور خود اعمال می کنیم، ابتدا آن را روی سطح سنسور وارد کنید و بکشید، ابتدا به راست، سپس در سمت چپ. گاهی اوقات به آرامی دوباره دمنده هوا را اعمال می کنیم. آینه دوربین را می بندیم و دوباره از کاغذ عکس می گیرم. نقاط بزرگ را می توان به راحتی در مانیتور LCD مشاهده کرد، اما برای بهترین نتیجه، پرونده های RAW را در رایانه خود در Adobe Photoshop باز می کنیم و برای بررسی نقاط گرد و غبار زوم می کنیم.

تمیز کردن سنسور دوربین با استفاده از پف هوا نیتروژن. نیتروژن فاقد پیشرانه مایع است و با برخی از کیت های تمیز کننده سنسور فروخته می شود.

در بالا تصویری از کاغذ پس از تمیز کردن موفقیت آمیز سنسور وجود دارد – لکه های گرد و غبار وجود ندارد. اگر یک گوشه کوچک در گوشه وجود داشته باشد، معمولاً آن را نادیده می گیریم. هدف حذف بیشتر گرد و غبار و غبار در نزدیکی مرکز میدان است.

این مطلب را از دست ندهید   تار شدن دوربین عکاسی

اگر روش تمیز کردن و دمیدن هوا از سنسور خودکار خراب باشد، احتمالاً به این دلیل است که ذرات گرد و غبار مرطوب و چسبنده هستند. برای از بین بردن این نوع کثیف، دو قطره از مایع حسگر Eclipse2 را به تعویض حسگر اضافه می کنم، آینه دوربین را قفل کرده و با دقت swap swap sensor را به سمت چپ و سپس راست بکشید. بالای سنسور و سپس آینه را ببندید، لنزهایم را دوباره قرار دهید و عکس دیگری از کاغذ سفید بگیرید و ابتدا آن را در پشت مانیتور LCD خود بررسی کنید و سپس آن را در رایانه خود در فتوشاپ مشاهده می کنم. معمولاً این سنسور بعد از یک حرکت کاملاً تمیز است، اگر نه مراحل را دوباره تکرار می کنیم تا اینکه بیشتر یا تمام خاک را بگیریم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − سه =