دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

امروزه دوربین دیجیتال نقش مهمی در زندگی هر فردی دارد. این دستگاه برای گرفتن عکس های خاطره انگیز و ضبط به صورت دیجیتال استفاده می شد. بیشتر مدل های فعلی برای ضبط ویدیو و صدا نیز استفاده می شوند. گاهی اوقات اتفاق می افتد که تصاویر ذخیره شده در دوربین به دلایل مختلفی خراب می شوند. اما سوال اصلی در اینجا این است که چگونه می توان عکس های حذف شده از دوربین های دیجیتال را بازیابی کرد. برای دریافت راه حل، باید بخش زیر این وبلاگ را مرور کنید و راه حل های کامل بازیابی عکس دوربین را بدانید. اما، اگر راهی فوری برای بازیابی تصاویر از دست رفته از دوربین دیجیتال می‌خواهید، بهترین و توصیه‌شده‌ترین ابزار بازیابی عکس را امتحان کنید. حالا با جزئیات بیشتر بخوانید…

بهترین راه برای بازیابی تصاویر حذف شده از دوربین دیجیتال

برای بازیابی عکس های پاک شده از دوربین دیجیتال، می توانید مطمئن ترین و قابل اعتمادترین نرم افزار بازیابی عکس را امتحان کنید. استفاده از این ابزار بازیابی اطلاعات بسیار آسان است و استفاده از آن 100% ایمن و مطمئن است. این نرم افزار اطلاعات همه نوع مانند عکس، ویدئو و فایل های صوتی را از هارد دیسک های داخلی و خارجی بازیابی می کند.

جدای از آن، فایل های رسانه ای را از اکثر دوربین های دیجیتال محبوب مانند سونی، نیکون، کداک، المپوس، فوجی فیلم، پاناسونیک و غیره بازیابی می کند.

بیایید سایر ویژگی های خیره کننده آن را بشناسیم: با کمک این ابزار، شما قادر خواهید بود:

  • اطلاعات حذف شده یا از دست رفته مانند کارت حافظه دوربین عکس و فیلم را بازیابی کنید
  • بازیابی عکس های گم شده یا حذف شده از انواع کارت های مختلف مانند کارت SD، کارت حافظه، کارت SDHC، کارت SDXC، کارت CF و غیره
  • قبل از بازیابی عکس‌ها و ویدیوهای از دست رفته، پیش‌نمایش را ببینید
  • بازیابی فرمت های مختلف فایل تصویری مانند JPG/JPEG، PNG، GIF، PSD، PIC، BMP، TIFF و غیره
این مطلب را از دست ندهید   انتقال تصاویر از دوربین به موبایل

خوب، برای استفاده از این نرم‌افزار بازیابی اطلاعات کارت SD Camera، فقط باید این نرم‌افزار را از طریق دکمه‌های داده‌شده زیر دانلود و بر روی سیستم عامل ویندوز یا مک خود نصب کنید.

چگونه عکس ها را از کارت حافظه دوربین دیجیتال بازیابی کنیم؟

برای بازیابی عکس های حذف شده از کارت دوربین، نیاز به اعمال برخی راه حل های دستی وجود دارد. اگر نمی توانید تصاویر گم شده را از کارت دوربین برگردانید، می توانید گزینه های دیگری را نیز امتحان کنید.

بنابراین، در زیر موثرترین جایگزین هایی است که حتما باید یک بار برای بازیابی عکس ها از کارت دوربین امتحان کنید.

راه حل شماره 1: بازیابی از پشتیبان گیری

اگر یک نسخه پشتیبان از عکس های حذف شده یا گم شده دارید، می توانید به راحتی از آنجا بازیابی کنید. اما قبل از بازیابی عکس ها، باید مواردی مانند زیر را جستجو کنید:

  1. بررسی کنید که آیا نسخه پشتیبان در آنجا موجود است یا خیر
  2. اطمینان حاصل کنید که داده ها با داده های جدید بازنویسی نشده اند
  3. بررسی کنید که آیا تصاویر خراب هستند

اینها چیزهایی هستند که باید قبل از بازیابی عکس های گم شده از دوربین دیجیتال به دنبال آنها باشید.

راه حل شماره 2: تصاویر را از سطل بازیافت و پوشه سطل زباله بازیابی کنید

خوب، شما همچنین می توانید گزینه دیگری را امتحان کنید که بازیابی اطلاعات از گزینه Recycle Bin & Trash Bin است. برای این کار می‌توانید به‌ترتیب به سطل آشغال و سطل زباله در سیستم ویندوز و مک بروید. پس از آن، می‌توانید فایل‌هایی را که باید در آنجا بازیابی کنید، انتخاب کنید. پس از انتخاب تصاویر می توانید روی آنها کلیک راست کرده و گزینه Restore را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه می توان کارت SD خراب را با 11 روش آسان تعمیر کرد؟

راه حل شماره 3: بازیابی عکس ها با استفاده از Command Prompt

همچنین می توانید از گزینه Command Prompt برای بازیابی عکس های گم شده از دوربین دیجیتال استفاده کنید. برای شروع فرآیند بازیابی برای بازیابی فایل های رسانه ای از کارت حافظه با استفاده از CMD مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با کلیک بر روی Run در منوی شروع کامپیوتر، خط فرمان را باز کنید. اکنون در کادر متنی “cmd” را تایپ کنید.
  2. اکنون دستور “CHKDSK [driveletter] /r” را در خط فرمان تایپ کنید. به عنوان مثال، درایو کارت SD “E” است، سپس باید دستور “CHKDSK E: /r” را در cmd تایپ کنید. دستور “CHKDSK” دیسک مشخص شده را برای خرابی ساختاری بررسی می کند. و پارامتر “/r” فرمان بازیابی اطلاعاتی را که پیدا می کند را نشان می دهد.
  3. پس از این، به سادگی “بله” را انتخاب کنید و سپس CHKDSK آنچه را که انجام داده است گزارش می دهد و شما باید به “My Computer” بروید و درایو مشخص شده خود را بررسی کنید.

می‌توانید همه این جایگزین‌های دیگر را امتحان کنید، جدا از راه‌حل خودکار زمانی که تصاویر خود را از کارت دوربین گم می‌کنید، می‌خواهید راه‌حلی برای بازیابی عکس‌های حذف شده از دوربین دیجیتال داشته باشید.

اما آیا می دانید چه چیزی باعث می شود که کارت حافظه دوربین شما تصاویر یا سایر فایل های رسانه ای خود را از دست بدهد. اگر نه، به زیر نگاه کنید:

شایع ترین دلیل از دست دادن عکس چیست؟

دلایلی وجود دارد که ممکن است باعث شود عکس های کارت SD دوربین دیجیتال خود را گم کنید. می توانید دلایل را یکی یکی بررسی کنید:

  1. گاهی اوقات خرابی داده ها می تواند به دلیل گرم شدن یا آب شدن کارت ها نیز رخ دهد.
  2. کارت SD یکی از منابع اصلی ذخیره سازی برای هر دوربین دیجیتال است. کارت‌های SD ممکن است به دلیل بی‌احتیاطی و برخی اقدامات مانند خارج کردن نامناسب کارت SD از دوربین، جدا کردن خودکار، بیرون کشیدن اجباری و بسیاری دیگر خراب شوند.
  3. اگر رسانه ذخیره‌سازی دیجیتال شما به دلیل آلودگی به بدافزار یا ویروس خراب شود، داده‌های ذخیره شده در رسانه ذخیره‌سازی غیرقابل دسترسی می‌شوند.
  4. در اکثر دوربین های دیجیتال از کارت SD برای ذخیره فیلم و عکس استفاده می شود. یک پورت جداگانه برای کارت SD وجود دارد که در آن باید کمی فشار وارد کنید تا کارت SD خارج شود. گاهی اوقات اگر به درستی نصب نشده باشد، کارت SD به طور خودکار جدا می شود. در چنین شرایطی، ممکن است اطلاعات کارت SD خود را از دست بدهید.
این مطلب را از دست ندهید   بهترین برنامه برای بازیابی فیلم دوربین

مقالات مرتبط:

فیلتر UV

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 2 =