دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تمام آن عکس هایی که گرفته اید از کارت SD ناپدید شده اند. خبر خوب این است که هنوز شانس مناسبی برای بهبودی آنها وجود دارد. در اینجا چیزی است که باید انجام دهید. شامل گزینه های بازیابی اطلاعات رایگان و پولی است.

برنامه اقدام سریع برای بازیابی عکس های حذف شده از کارت SD

برای کاهش سرعت، در اینجا یک برنامه اقدام سریع وجود دارد که سعی کنید اگر عکس‌ها یا ویدیوهایتان از کارت SD شما ناپدید شده یا به طور تصادفی آن‌ها را حذف کرده‌اید، امتحان کنید. خبر خوب این است که اغلب امکان بازیابی عکس های حذف شده از کارت SD وجود دارد.

می‌توانید نسخه بسیار دقیق‌تری را در زیر بیابید، اما نسخه سریع در اینجا آمده است:

  • استفاده از کارت SD را متوقف کنید. این مهم است زیرا بازنویسی داده ها بازیابی فایل های پاک شده را از آن سخت تر می کند. برای کاهش خطر، کارت را از دوربین یا گوشی خود خارج کنید.
  • کارت SD را با نسخه های آزمایشی رایگان نرم افزار بازیابی کارت SD اسکن کنید. یا Disk Drill (مستقیم (ویندوز / مک) یا از طریق Setapp (Mac)) یا Stellar Photo Recovery (ویندوز / مک) مکان های خوبی برای شروع هستند. هر دو نسخه آزمایشی رایگان، ویندوز و مک دارند و استفاده از آنها ساده است. اسکن با استفاده از نسخه آزمایشی رایگان به شما نشان می دهد که آیا می توان فایل هایی را پیدا و بازیابی کرد یا خیر.
  • عکس ها را از کارت SD بازیابی کنید. اگر نرم افزار بازیابی عکس بتواند عکس های حذف شده را پیدا کند، می توانید تصمیم بگیرید که آیا یک مجوز کامل برای بازیابی عکس های از دست رفته خریداری کنید یا خیر. اگر ترجیح می‌دهید مجوز نخرید، جایگزین‌های رایگان نیز وجود دارد، اما آنها یا از نظر ویژگی محدود هستند یا کمتر کاربرپسند هستند (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می‌دهیم).
  • از فایل های بازیابی شده بک آپ بگیرید. برای امن بودن!
این مطلب را از دست ندهید   3 مشکل اصلی دوربین سونی

عکس های من از بین رفته اند!

اگر عکس‌های شما به‌طور ناگهانی نمایش داده نمی‌شوند، چیزهایی وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید تا بتوانید آنها را بازیابی کنید. نمی‌توانم قول بدهم که بتوانید عکس‌های حذف شده را از کارت SD بازیابی کنید، اما چیزهایی وجود دارد که قطعاً می‌توانید آنها را امتحان کنید که اغلب کارساز هستند. عیب یابی این امر مستلزم کار روشمند است.

اول از همه، نترسید. برای همه ما در مقطعی اتفاق می افتد. حذف تصادفی و خطر دائمی از دست دادن داده ها یک خطر شغلی عکاسی با دوربین دیجیتال است. این معادل نمایش تصادفی فیلم است، با این تفاوت که در این مورد، شانس بسیار بیشتری برای بازیابی عکس ها وجود دارد.

دوم، گرفتن عکس های جدید یا ضبط ویدیوهای جدید را متوقف کنید. همانطور که در حال حاضر. هرچه بیشتر به نوشتن روی کارت حافظه ادامه دهید، بازیابی موارد موجود در آن سخت‌تر خواهد بود. بسته به اینکه چه اشتباهی رخ داده است، شما در معرض خطر نوشتن روی عکس‌های اصلی قرار می‌گیرید و عملاً آنها را عمیق‌تر (و احتمالاً فراتر از بازیابی) دفن می‌کنید.

خواه به طور تصادفی کارت حافظه خود را با عکس‌ها یا ویدیوهایی که هنوز روی آن هستند فرمت کرده باشید، کارت را در حالی که هنوز در حال نوشتن بود حذف کرده باشید، کارت خراب شده باشد یا مشکلی وجود داشته باشد که عکس‌ها را ناپدید کرده است، در اینجا چند پیشنهاد برای تلاش برای بازیابی آنها

مشکل را جدا کنید

قبل از اینکه بدانید چگونه با مشکل مقابله کنید، ابتدا باید آن را جدا کنید. اگر نمی توانید کارت حافظه خود را بخوانید، طبیعی است که تصور کنید مشکل از کارت است. گاهی هم هست. اما گاهی اوقات ممکن است چیز دیگری باشد. بنابراین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که تأیید کنید که کارت اشتباه عمل می‌کند و نه چیز دیگری.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش بازیابی ویدئو پاک شده از دوربین دیجیتال

من توصیه می کنم سعی کنید کارت را دوباره در دوربین قرار دهید و ببینید آیا می توانید عکس ها را با استفاده از پخش خود دوربین مشاهده کنید. اگر می توانید، ادامه دهید و با آسودگی نفس بکشید – تقریباً مطمئناً می توانید عکس های خود را بازیابی کنید و ظاهراً مشکل در جای دیگری است. اما دیگر عکس نگیرید یا فیلم دیگری ضبط نکنید—نمی خواهید مشکل را بدتر کنید.

اگر دوربین دیجیتال شما می تواند کارت را به طور معمول بخواند، ممکن است چندین مشکل وجود داشته باشد. مشکل ممکن است مربوط به کارت خوان شما، کابلی که کارت خوان شما را به کامپیوتر متصل می کند، یا حتی USB کامپیوتر یا درگاه اتصال دیگر باشد. در مورد USB، یک عامل رایج یک هاب USB بدون برق (یا حتی یک منبع تغذیه، برای آن موضوع) است. اگر از یک هاب استفاده می‌کنید، سعی کنید خواننده را به یک اسلات USB که مستقیماً به مادربرد متصل است (به‌عنوان مثال، یک اسلات روی خود رایانه و نه روی یک دستگاه جانبی) وصل کنید. همچنین ارزش تلاش برای وصل کردن آن به یک اسلات USB دیگر را دارد.

همچنین ممکن است مشکل نرم افزاری باشد. اکثر سیستم عامل های مدرن می توانند اکثر کارت های حافظه را بدون نرم افزار اضافی بخوانند. اما غیرممکن نیست که تنظیمی داشته باشید که مشکلاتی ایجاد کند. اگر کامپیوتر دیگری دارید، آن را امتحان کنید.

تقریباً تمام دوربین های مدرن را می توان با اتصال مستقیم دوربین به رایانه از طریق کابل USB به عنوان کارتخوان استفاده کرد. معمولاً باید دوربین خود را روشن کنید. با برخی، باید دوربین را در حالت اتصال قرار دهید. اگر شک دارید، دفترچه راهنمای دوربین شما می‌تواند به شما کمک کند. بنابراین با کارت حافظه در دوربین، آن را به رایانه خود وصل کنید تا ببینید آیا می توانید به عکس ها دسترسی داشته باشید یا خیر. اگر می توانید، ادامه دهید و عکس ها را فوراً در رایانه خود دانلود کنید. ابتدا عکس‌ها را به مکانی امن برسانید، سپس نگران پیدا کردن مشکل باشید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه فرمت کردن کارت های SD ایمن

اگر دوربین شما هم نمی تواند عکس ها را بخواند، احتمالاً مشکل از کارت است. بنابراین وقت آن رسیده است که به سمت تلاش های جدی تر برای بازیابی اطلاعات حرکت کنیم.

مقالات مرتبط:

لنز دوربین E 10–18 mm F4 OSS

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هجده =