دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بزرگترین مشکل تجهیزات عکاسی این است که هم شکننده و هم گران هستند. این بدان معنی است که وقتی این کار را می کنید، شکستن آن آسان و بالقوه دردناک است – برای موجودی بانک، قلب و روح شما. بیایید به برخی از راه‌هایی که می‌توانید از دوربین سونی و لنزهای خود در برابر ضربه‌ها، چتری‌ها و زندگی روزمره محافظت کنید، نگاهی بیاندازیم.

چگونه از دوربین سونی و لنزهای خود در برابر آسیب، گرد و غبار و خط و خش محافظت کنید

در این مقاله، من قصد دارم از منظر شخصی به این موضوع نگاه کنم که احتمالاً کارهایی را با وسایل خود انجام می دهد که نباید انجام دهند. من مرتباً با دوربین سونیم اسکی می‌کنم، زیر باران یا اسپری دریا عکس می‌گیرم و دوربین سونیم را از جاهایی می‌برم که کانن به مالک محتاط توصیه نمی‌کند آن را بگیرد. اگر بتوانم وسایلم را در حین انجام این کار ایمن نگه دارم، باید بتوانید از توصیه های من برای ایمن نگه داشتن دوربین سونی خود در زندگی روزمره استفاده کنید.

انتظارات واقع بینانه برای تجهیزات خود داشته باشید

دوربین سونی ها الکترونیکی هستند. آنها را خیس کنید، و روز بسیار بدی خواهید داشت. به طور مشابه، لنزها کاملاً پر از شیشه هستند. اگر یکی از شش فوتی را در هوا بیندازید، کار بسیار کمی برای جلوگیری از کوبیدن چیزی می‌توان انجام داد. این مقاله در مورد تلاش برای ضد گلوله کردن دنده شما نیست. این در مورد اطمینان از این است که در شرایطی که نیاز به ضد گلوله باشد، به پایان نمی رسد.

این مطلب را از دست ندهید   لنز دوربین Vario-Tessar T* E 16-70 mm F4 ZA OSS

با این اوصاف، همه تجهیزات دوربین سونی یکسان نیستند. دوربین سونی‌ها و لنزهایی که برای حرفه‌ای‌ها ساخته شده‌اند، مانند لنزهای سری L کانن، معمولاً می‌توانند ضربه بیشتری را تحمل کنند. آنها از تمام ساختار فلزی استفاده می کنند و واشرهای لاستیکی برای آب بندی همه چیز دارند. اگر می‌دانید که از دوربین سونی خود در موقعیت‌های تهاجمی مانند، مثلاً در حین اسکی یا در بیابان استفاده می‌کنید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که روی وسایلی سرمایه‌گذاری کنید که ممکن است مجازات بیشتری را به دنبال داشته باشد. این عامل مهمی در ارتقاء دوربین سونیم بود.

دوربین سونی خود را همیشه به بدن خود متصل نگه دارید

راز محافظت از دوربین سونی شما در برابر سقوط بسیار ساده است: دوربین سونی شما هرگز نباید مستقیماً از ارتفاعی که می تواند به آن آسیب برساند روی زمین بیفتد. در عوض، باید همیشه با یک بند دوربین سونی به بدن شما وصل شود. به محض اینکه دوربین سونی از کیفتان بیرون آمد، بند خود را ببندید. پس از جدا شدن بند، دوربین سونی شما به کیف شما برمی گردد. از این اصل پیروی کنید و دوربین سونی شما نمی تواند بیفتد.

بند گردنی که همراه دوربین سونی شما ارائه می‌شود خوب است… اما به چند دلیل توصیه می‌کنیم آن را تعویض کنید:

  • شما احمق به نظر می رسید و بلافاصله شما را به عنوان یک توریست (و هدف سرقت) نشان می دهد.
  • خیلی قابل تنظیم نیستند
  • اگر قصد انجام هر کار دیگری را دارید، آویزان شدن از گردن جلوی بدنتان بهترین مکان برای دوربین سونی شما نیست.
این مطلب را از دست ندهید   دوربین سونی α7S II

من از طرفداران بزرگ محصولات Peak Design هستم. آنها به خوبی بین تسمه های بدی که با دوربین سونی ها عرضه می شوند و غلاف های حرفه ای دیوانه وار که به شما امکان دوربین سونی های دوگانه را می دهند قرار می گیرند. من یا از یک اسلاید به عنوان یک بند معمولی دوربین سونی روی شانه استفاده می کنم، یا از یک گیره دوربین سونی عکاسی برای نصب دوربین سونی به کیفم و یک بند به عنوان سربند ایمنی استفاده می کنم. در هر صورت، من یک بند دستی کلاچ هم به دوربین سونی دارم. هر دو تنظیمات به این معنی است که احتمالاً دوربین سونی من به اندازه‌ای سقوط می‌کند که محکم به زمین بخورد.

وسایل خود را در کیف مناسب نگه دارید

انداختن دوربین سونی خود در یک کوله پشتی معمولی باعث ایجاد مشکل می شود. اگر در اثر ضربه، ضربه یا ضربه گاه به گاه آسیب نبیند، تقریباً مطمئناً درپوش‌های لنز از بین می‌روند تا لنز شما خراشیده شود یا گرد و غبار وارد آن شود. با فشار دادن، می‌توانید با پیچاندن دوربین سونی خود دور شوید. در یک ژاکت یا چیزی، و سپس آن را با دقت در پایین قرار دهید. اما جدی، بهتر است این کار را اصلا انجام ندهید.

در عوض، باید یک کیف دوربین سونی اختصاصی یا حداقل یک محفظه اختصاصی دوربین سونی برای قرار دادن در کیف فعلی خود تهیه کنید. این کیف‌ها دارای تقسیم‌کننده‌های قابل تنظیم هستند که دوربین سونی شما را جدا نگه می‌دارد و از حرکت آن در اطراف جلوگیری می‌کند. این بدان معناست که حتی اگر یک تصادف بزرگ با اسکی داشته باشید، احتمالاً مشکلی ندارد.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات دوربین RX100 V

درپوش لنز خود را روشن نگه دارید

درپوش‌های لنز ممکن است کوچک، نامرغوب و به راحتی گم شوند، اما هدف بسیار مهمی دارند: دوربین سونی شما را مهر و موم می‌کنند و از آن در برابر خط و خش و ضربه‌های کوچک محافظت می‌کنند. بدیهی است که برای گرفتن عکس باید درپوش لنز خود را بردارید، اما زمانی که دوربین سونی خود را روی بند آن قرار داده اید، باید درپوش لنز را در آن قرار دهید. من می توانم چند چیز بدتر از تراشیدن لنز را تصور کنم زیرا به طور تصادفی از لبه میز فلزی می کوبید.

https://camera-sony.ir/1400/03/10/%d8%a8%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 9 =