دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

این یک شرط مطمئن است که اکثر شما هرگز در مورد قارچ لنز نشنیده اید، اما این واقعیتی است که در آب و هوای مرطوب باید با آن مقابله کنید. قارچ لنز زمانی که رطوبت در داخل لنز محبوس شود، سر زشت خود را بالا می برد. کاری که قارچ عدسی انجام می دهد این است که باعث ایجاد الگوهای کدر روی لنز می شود. قارچ ابتدا در بشکه لنز شروع به رشد می کند و تمام ذرات گرد و غبار انباشته شده را تغذیه می کند.

روش پاکسازی لنز دوربین

بهترین راه برای جلوگیری از گرد و غبار و قارچ لنز این است که دوربین سونی و لنزهای خود را تمیز نگه دارید و در ظروف در بسته با کیسه های سیلیکاژل نگه دارید که رطوبت را جذب می کند. شما می خواهید به طور دوره ای قسمت بیرونی لنزهای خود – شیشه و بشکه لنز – را تمیز کنید تا هرگونه رسوب گرد و غبار و چربی را پاک کنید (این غذا برای قارچ ها است).

در جای خشک نگهداری شود

همیشه با نگهداری تجهیزات عکس خود در جای خشک و خنک، از قارچ لنز جلوگیری کنید. اگر در یک منطقه مرطوب زندگی می کنید، تجهیزات خود را در ظروف دربسته با کیسه های کوچک سیلیکاژل جاذب رطوبت (آن کیسه های سفیدی که هنگام خرید لنز شما بسته بندی شده بودند) نگهداری کنید.

ممکن است لازم باشد مقداری را در فروشگاه دوربین سونی محلی خود خریداری کنید. به یاد داشته باشید که سیلیس را به صورت دوره ای تغییر دهید، زیرا با گذشت زمان پر از رطوبت، اثر خود را از دست می دهد. برخی از انواع بسته های سیلیکاژل پس از خشک شدن در اجاق کم قابل استفاده مجدد هستند.

این مطلب را از دست ندهید   ریست کردن دوربین

دوربین سونی و لنزهای بسته بندی شده با ژل جذب کننده رطوبت، باید ایمن باشند. به یاد داشته باشید که قبل از آب بندی، مهم است که اجازه دهید تجهیزات شما تا حد امکان خشک شود. اگر لنز را در شرایط مرطوب، تاریک و گرم قرار دهید، قارچ در کمتر از یک هفته روی لنز شما رشد می کند، بنابراین لطفاً به هر قیمتی از این موارد اجتناب کنید.

کیسه پلاستیکی را در دسترس داشته باشید

بیرون باران می‌بارد، و شما می‌خواهید از تمام انعکاس‌های عالی استفاده کنید، بنابراین بیرون می‌روید و شجاعانه در برابر قطرات باران مقاومت می‌کنید. اولین چیزی که باید به خاطر بسپارید – قبل از اینکه از در خارج شوید – این است که دوربین سونی خود را در یک کیسه Ziploc بپیچید تا از ورود رطوبت به داخل دوربین سونی جلوگیری کنید.

اگر فراموش کردید که این کار را انجام دهید، باید دوربین سونی و لنز خود را قبل از نگهداری ایمن به طور کامل و موثر خشک کنید.

آخرین احتیاط ذخیره سازی: از نگهداری دوربین سونی خود در کیسه های چرمی خودداری کنید، جایی که قارچ ها به راحتی رشد می کنند و در نهایت به دوربین سونی آسیب می رسانند.

از بین بردن قارچ لنز

اگر دوربین سونی شما به قارچ آلوده شد، باید سریع عمل کنید زیرا برخی از قارچ‌ها اسید ترشح می‌کنند که پوشش محافظ لنز شما را از بین می‌برد. قارچ ها حتی ممکن است شیشه را حک کرده و لنز را خراب کنند.

خوشبختانه برای ما، این نوع قارچ نادر است. مخلوط های کمی وجود دارد که می توانید برای از بین بردن قارچ ها درست کنید. مخلوط پراکسید هیدروژن با آمونیاک روش خوبی است، همچنین محلول سرکه و آب برای رفع مشکل قارچی. مطمئن شوید که معطل نکنید، در غیر این صورت باید لنز را به طور حرفه ای از بین ببرید و تمیز کنید، که گران خواهد بود. اگر لنز باید دوباره پوشش داده شود، پس شما به شارژ بزرگ دیگری نگاه می کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نرم افزار بازیابی کارت حافظه دوربین دیجیتال EaseUS

نتیجه گیری

دوربین سونی شما یک سرمایه گذاری است – شاید یک سرمایه گذاری قابل توجه. نگهداری منظم و مناسب بدنه دوربین سونی، لنزها و سایر تجهیزات تضمین می کند که سرمایه شما برای بیش از یک دهه دوام خواهد آورد.

کوتاهی نکنید، زیرا هیچ چیز خسته کننده تر از از دست دادن آن عکس یک بار در زندگی به دلیل کار نکردن یا آسیب دیدن دوربین سونی نیست.

با دوربین سونی و تجهیزات خود با دقت و احترام رفتار کنید و آنها باید سالها خدمات خوب، خاطرات هیجان انگیز و تصاویر خارق العاده را به شما ارائه دهند.

مقالات مرتبط:

انتقال تصاویر از دوربین به موبایل

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =